FLV. Zapomniany koncept Toyoty i Lexusa
W połowie lat 90. Toyota i Lexus pokazały światu koncepcyjny pojazd FLV. Auto o nieszablonowym nadwoziu pokazywało ciekawe podejście Japończyków do...
Fiat 126p. Maluch na prąd. Jak przerobić Fiacika na auto elektryczne?
W garażu Sławomira Wysmyka stoi kilka samochodów. Oprócz stylowego Astona Martina DB9 oraz Jaguara I-Type jest jeszcze kilka Fiatów 126p. Jeden z nich jest...
Toyota. Ta Corolla ma 50 lat i 421 KM mocy
Toyota Corolla pierwszej generacji z 1969 roku odrestaurowana w Huntington Beach w Kalifornii ma w sobie nostalgiczny urok klasyka. Jednak po wciśnięciu pedału...
Bentley. Luksus na czterech kołach - przegląd modeli
Być może dlatego utrzymał wyjątkowy charakter pomimo wielu lat zależności od Rolls-Royce’a. Zupełnie jak „King” Jana Benedeka „był zawsze trochę z boku, na...
Pagani. Tak powstała legendarna marka
Co mają ze sobą wspólnego celebrytka Kim Kardashian, mistrz Formuły 1 Lewis Hamilton, szef Facebooka Mark Zuckerberg, gwiazdor Hollywood Dwayne Johnson i...
Tesla. Elektryczny samochód marzeń. Czy to ma sens?
Akcje Tesli kosztują powyżej 200 dolarów. Nieprzerwanie od dwóch lat. Przez moment firma była najbardziej wartościowym amerykańskim producentem samochodów....
Koenigsegg. Szwedzki pomysł na superauta
Wśród wielu talentów Christiana von Koenigsegga jest dar opowiadania. Dlatego jego samochody szybko pną się tam, gdzie są już Bugatti i Lamborghini.
McLaren Senna. Na 1 tonę masy pojazdu przypada 668 KM mocy!
Nie było i nie będzie drugiego takiego samochodu. Zastrzeżono nazwę, a produkcję ograniczono do 500 sztuk. Supersamochód, który miał upamiętniać jednego, a w...
Bugatti Chiron… z klocków LEGO
Co można zbudować z klocków LEGO? Wszystko! Nawet sportowy samochód w naturalnej skali. Z klocków LEGO Technic złożono bez użycia kleju, całkowicie funkcjonalny...
360c Volvo Cars. Koncept pojazdu autonomicznego
Czy można wyobrazić sobie świat, w którym długie podróże można odbywać bez konieczności odwiedzania lotnisk. Bez ich tłoku, uciążliwej kontroli bezpieczeństwa,...
Warszawa M20 GT. Polska Panamera?
Odbywające się właśnie Forum Ekonomiczne w Krynicy stało się miejscem prezentacji prototypu Warszawy M20 GT. Modelu nawiązującego do kultowej już Warszawy M20....
Citroen XM. Hydropneumatyczny youngtimer
W 2017 roku Citroen zakończył produkcję C5 - ostatniego modelu w gamie, w którym zastosowano zawieszenie hydropneumatyczne. Przez dziesięciolecia to rozwiązanie...
Renault 4 GTL. Samochód, którym jeżdził papież
Najdłużej produkowanym modelem Renault była „czwórka”. Zadebiutowała w 1961 r. jako nieco spóźniona odpowiedź upaństwowionego koncernu na sukces Citroëna 2CV...
Zastava. Samochód z laminatu
Zastava 750 z fabryki ważyła 605 kg, jej kopia z laminatu – o 130 kg mniej. Nadwozie odznaczało się fenomenalną sztywnością i odpornością na uderzenia.
Autobusy PRL-u. Ogórek, Ikarus, Autosan H9 - w czym tkwi ich urok?
Dziś nie dojedziemy nimi do pracy, do lekarza czy do szkoły. Odrestaurowanymi modelami możemy przejechać się jedynie w większych miastach, takich jak Poznań,...
Fiat 124 Spider. Urodziwy włoski roadster
Projekt nadwozia Fiata 124 Spider, uznawanego powszechnie za kwintesencję włoskiego stylu, wyszedł spod ręki Amerykanina z holenderskimi korzeniami Toma...
Opel Admiral. Krążownik z Rüsselsheim
Podejmując produkcję limuzyny Admiral, firma Opel rzuciła wyzwanie uznanym markom aut luksusowych, takim jak Mercedes Benz, Horch i Maybach, którymi jeździła...
Toyota Corolla. Auto za dewizy
Jak w PRL kupowało się auto za zielone, czemu służyło rozdawanie talonów i przydziałów, i dlaczego firma Motoimpex przestała istnieć po wprowadzeniu stanu...
BMW E39. Limuzyna z Bawarii
Mimo 15 lat od zakończenia produkcji, czwarta generacja BMW serii „5” jest uważana przez wielu za najlepszą „piątkę w historii”. Ile w tym prawdy i czy po wielu...
Skoda 130 RS. Czeski Stratos
Dziś trudno sobie wyobrazić, czym był kiedyś Rajd Monte Carlo dla entuzjastów sportu samochodowego. Jakie były najlepsze sportowe samochody demoludów?
Jaguar. Historia i przegląd modeli
Niewiele samochodów ma klasę Jaguara. Dokładnie w ten sam sposób można scharakteryzować właścicieli limuzyn z brytyjskim rodowodem. W kontaktach towarzyskich są...
Ford Scorpio. Czy warto kupić?
Scorpio zadebiutował trzydzieści lat temu i był następcą kultowej Granady oraz ważnym graczem w segmencie E. Wtedy doceniony, dziś nieco zapomniany.
Popularne
Najnowsze firmy
Dodano 6 dni temu w kategorii Hurtownie
Dodano 6 dni temu w kategorii Mennica
Dodano 6 dni temu w kategorii Biuro podróży
Dodano 6 dni temu w kategorii Fotograf