Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36999 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Honda Civic 1.4 kontra Toyota Corolla 1.4

Data publikacji: Autor: Zdzisław Podbielski

fot. Honda Samochody japońskie cieszą się opinią dobrze wykonanych, co ściśle wiąże się z poziomem niezawodności. Przykładem są Honda Civic i Toyota Corolla, które porównujemy.

Samochody japońskie cieszą się opinią dobrze wykonanych, co ściśle wiąże się z poziomem niezawodności. Przykładem są Honda Civic i Toyota Corolla, które porównujemy.

 

Wybraliśmy wersje z 3-drzwiowymi nadwoziami napędzane silniami o pojemności skokowej 1,4 l. Modele o tych nazwach mają długą tradycję wytwórczą, Corolla produkowana jest od 1966 r., a Civic od 1972 r. Producenci podkreślają europejski rodowód obecnie produkowanych generacji twierdząc, że zostały zaprojektowane w Europie i dla Europejczyków.

  Cechy szczególne

 

fot. Honda W obu pojazdach dostrzega się wysoką jakość wykonania – to liderzy niezawodności. Pod tym względem wyprzedzają konkurentów z segmentu C, np. francuskie pojazdy Renault Megane i Peugeota 307. Ważną cechą szczególną Civica i Corolli jest obszerne wnętrze w stosunku do wymiarów zewnętrznych. Objętość bagażnika w obu autach jest raczej skromna. Corolla ma mniejsze miejsce na bagaż niż o jeden segment mniejszy Fiat Punto. Do cech szczególnych zaliczymy też bezpieczną konstrukcję obu pojazdów oraz wyposażenie standardowe z zakresu bezpieczeństwa.

  fot. Honda Silnik

 

Jednostki napędowe obu pojazdów są nowoczesne. Mają rozrząd 16-zaworowy, 4 cylindry i prawie identyczną pojemność skokową. W układzie rozrządu są jednak różnice: silnik Civica ma jeden wałek, a Corolli - dwa wałki rozrządu. W jednostce napędowej Hondy i Toyoty zastosowano zmienne fazy rozrządu. Oba silniki różnią się mocą, ale moment obrotowy jest tej samej wartości. Do prędkości 100 km/h nieco lepiej rozpędza się Civic, co wynika z przełożeń w skrzyni biegów i przekładni głównej, a nie tylko konstrukcji silnika.

  Wrażenia z jazdy

 

fot. Toyota Zasiadając za kierownicą odnosi się wrażenie, że w Civicu z większą inwencją twórczą zaprojektowano deskę rozdzielczą, ta w Corolli jest raczej „ociężała” i przypomina stylizację aut niemieckich. W obu pojazdach urządzenia sterowania pracują precyzyjnie, a umieszczona w desce rozdzielczej dźwignia zmiany biegów Hondy może być miłym i praktycznym rozwiązaniem dla wielu kierowców. Samochody wykazują się dobrą dynamiką, ale rozpędzaniu, zwłaszcza dynamicznemu, towarzyszy wyraźnie podwyższona głośność silników, tego w Toyocie bardziej odczuwalna. Kierowca i pasażerowie będą chwalili zawieszenie Hondy i Toyoty. Dobrze tłumi nierówności nawierzchni i poprawnie utrzymuje stabilność samochodu.

  fot. Toyota Podsumowanie

 

Civic i Corolla cenione są za dobre wykonanie i niezawodność. Te zalety okupiono ceną zakupu i wysokimi kosztami obsługi serwisowej w porównaniu np. z Peugeotem 307. Ceny części zamiennych aut japońskich są również wysokie. Wersje 3-drzwiowe porównywanych aut są tańsze od 5-drzwiowych. Musimy się jednak pogodzić z tym, że wydostanie się z tylnych miejsc jest bardzo utrudnione. Corolla jest tańsza od Civica, za to Honda - lepiej wyposażona. Niższa cena i lepsza promocja Toyoty sprawiają, że to ona znajduje więcej nabywców.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.
  • Shaniel (gość)

    Honda !!!!!!!!!!! Moje The best aouto

  • ja (gość)

    test beznadziejny gdzie spalanie itd kupa gówna

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Honda Civic zdjęcia

Honda Civic dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Honda Civic opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda Civic Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł