Inauguracja Pucharu Volkswagen Scirocco R-Cup

(ip)
Już w najbliższy weekend (27-28 kwietnia) w Hockenhein rozpocznie się trzeci sezon Pucharu Scirocco R. W pierwszym wyścigu zmierzy się 24 kierowców, tym startujących gościnnie trzech byłych zawodników Formuły 1. Udział wezmie także dwóch Polaków: doświadczony Adam Gładysz i debiutant Jakub Litwin. W kategorii "legend" podczas pierwszego w tym roku weekendu DTM na torze w Badenii zobaczymy Marca Surer, Mika Salo i Eric van de Poele.

W tegorocznym Pucharze Scirocco R wystartuje 21 zawodników z jedenastu krajów, między innymi z Polski, Niemiec, Austrii, Indii,

Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen

Meksyku, USA, Danii, Szwajcarii i Turcji. Do Junior Cup zakwalifikowało się 13 młodych kierowców, w tym dziewięciu debiutantów w tej serii. Będzie to dla nich pierwszy sezon w Pucharze. W Pro Cup startować będzie ośmiu doświadczonych kierowców. W stawce znajdą się Adam Gładysz, który w pucharze wystartuje po raz trzeci oraz debiutant – Jakub Litwin.

Tak jak w poprzednim sezonie, na torze zobaczmy dwie panie: Szwedka Mikaela Ahlin-Kottulinsky (19) – jedna z trzech finalistek wspólnej akcji Volkswagena i FIA „Women In Motor Sport” oraz Michelle Gatting (18), która ma za sobą duńskie mistrzostwa kobiet Formuły Ford.

Podczas inauguracji trzeciego sezonu Pucharu nie może zabraknąć "legend". W kategorii byłych gwiazd Formuły 1 w rozwijających moc 285 sportowych coupé będą walczyć ze sobą:

Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen

Marc Surer (60), Mika Salo (45) i Eric van de Poele (50). Żaden z nich nie stracił kontaktu ze światem Grand Prix: Surer jest komentatorem telewizji Sky, Salo fińskiej stacji MTV3, van der Poele pracuje jako ekspert w telewizji belgijskiej. Surer zna DTM z czasów, gdy w latach 1991 – 1992 był szefem sportowym BMW, van de Poele zdobył w 1987 roku w Bawarii tytuł DTM, później przeszedł do sportu Grand Prix.

Silnik pucharowego Scirocco został ponownie zmodyfikowany. W trybie normalnym ma moc 173 kW (235 KM), a z aktywowany systemem Push-to-pass 210 kW (185 KM), czyli o dziesięć KM więcej niż przed rokiem. Zasady stosowania systemu Push-to-pass, który daje kierowcom dodatkowe 37 kW (50 KM) mocy, zostały w tym roku także zmienione. Nadal stosowanie tego systemu jest ograniczone, nie jest jednak równe dla wszystkich kierowców w wyścigu, lecz zależy od pozycji startowej. Kierowcy z pierwszych trzech rzędów na starcie mogą użyć tego systemu dziesięć razy, kierowcy z rzędów cztery do sześć – jedenaście razy. Co trzy dalsze rzędy kierowca może użyć systemu Push-to-pass o jeden raz więcej. Zagwarantuje to jeszcze bardziej emocjonującą walkę.

Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty