Model Stingray wyposażony w standardowy układ wydechowy produkuje wg SAE 455 KM (339 kW) mocy i 624 Nm (460 lb-ft)
maksymalnego momentu obrotowego. Jest to więc najmocniejszy produkcyjny Chevrolet Corvette w historii, osiągający przy tym wydajność paliwową w autostradowym cyklu pomiarowym przekraczającą według wstępnych szacunków 26 mpg, co odpowiada zużyciu paliwa wynoszącemu około 9 l/100 km.
74 KM osiąganych z litra pojemności skokowej to lepszy wynik niż w jednostce LS3 6,2 l umieszczonej w Corvette C6, a nawet w motorze LS7 7,0 l napędzającym model C6 Z06. Nowy silnik generuje też porównywalny moment obrotowy z jednostką LS7 (do 4700 obr./min), a jego maksymalna wartość jest tylko o ok. 10 Nm (5 lb-ft) niższa od wartości osiąganej w jednostce o pojemności 7 litrów. Należy przy tym zaznaczyć, że wysoki moment obrotowy jest dostępny już przy niskich obrotach i utrzymywany w całym zakresie prędkości obrotowej – 429 Nm przy zaledwie 1000 obr./min i 90 procent maksymalnej wartości w zakresie od 3000 do 5500 obr./min, co pozwala uzyskać doskonałe przyspieszenie w każdych warunkach.
Chevrolet szacuje, że sprint od 0 do 96 km/h zajmie nowej Corvette mniej niż 4 sekundy.
Nowością w konstrukcji silnika jest bezpośredni wtrysk paliwa, który w dużej mierze przyczynia się do zwiększenia wydajności procesu spalania poprzez dokładniejsze spalanie paliwa w mieszance powietrzno-paliwowej. Wszystko to zasługa kontrolowanego przepływu mieszanki oraz precyzyjnie ustalonych wtrysków paliwa. Bezpośredni wtrysk utrzymuje również niższą temperaturę w komorze spalania, co pozwala uzyskać wyższy stopień sprężania. Kolejnym wymiernym efektem jest redukcja emisji, a w szczególności emisji węglowodoru podczas uruchamiania zimnego silnika, o około 25 procent.
Funkcja aktywnego zarządzania paliwem AFM (Active Fuel Management), zastosowana po raz pierwszy w modelu Corvette, pomaga zaoszczędzić paliwo poprzez niezauważalne dla użytkownika odłączenie połowy cylindrów podczas jazdy przy niskim obciążeniu jednostki napędowej. Z kolei układ zmiennych faz rozrządu został zmodernizowany pod kątem współpracy z funkcją AFM oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa, aby
zoptymalizować osiągi oraz zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin.
Zastosowane technologie stanowią wsparcie dla zaawansowanego układu spalania, który obejmuje nową głowicę cylindrów oraz na nowo wyprofilowane tłoki, które w głównej mierze przyczyniają się do osiągnięcia wysokiego stopnia sprężania oraz optymalnych parametrów przepływu mieszanki.
Inne cechy silnika: zaawansowany układ smarowania z chłodzeniem tłoków natryskiem oleju oraz opcjonalnym systemem smarowania z suchą miską olejową, pompa paliwowa napędzana przez wał rozrządu i umieszczona przy silniku, wspierająca system bezpośredniego wtrysku, kolektor dolotowy o specjalnej konstrukcji zapewniającej lepszy przepływ powietrza poniżej maski silnika modelu Corvette i kolektory wydechowe typu „cztery w jednym” o wysokiej wydajności, stworzone w oparciu o projekt silnika LS7.
Silnik LT1 zastosowany w Corvette Stingray 2014 to już piąta generacja jednostek typu small block, z których pierwsza zadebiutowała w modelu Corvette w 1955 roku. Jednostka wyposażona w czterogardzielowy gaźnik miała pojemność 4,3 litra (265 cali sześciennych) i moc 195 KM. Pięć lat później Chevrolet Corvette z silnikiem small block wywalczył swoje pierwsze
zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
W 2012 roku Chevrolet Corvette Racing C6.R z jednostką small block pokonał modele Ferrari, BMW i Porsche, zdobywając tytuł mistrzowski w klasyfikacji kierowców, zespołów i konstruktorów w amerykańskiej serii wyścigów Le Mans (ALMS – American Le Mans Series) w klasie GT. Corvette Racing jest tym samym najbardziej utytułowanym zespołem w historii ALMS, mającym na swoim koncie łącznie 77 zwycięstw w klasie, osiem tytułów mistrzowskich w klasyfikacji kierowców oraz dziewięć tytułów mistrzowskich w klasyfikacji konstruktorów i zespołów od 2001 roku.
Corvette Stingray 2014 coupe wejdzie do sprzedaży jesienią, natomiast kabriolet uzupełni ofertę pod koniec roku. Oba modele otrzymały w pełni aluminiową ramę oraz zmodyfikowane podwozie, jak również zupełnie nowy design nadwozia i wnętrza.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?