Yamaha XVS 650 Drag Star

Motocykle / Motocykle

Autor: Tadeusz Suchomski

Liczba odwiedzin: 47872

Spokojny cruiser

Przez cztery lata produkcji nowa generacja chopperów, nosząca wspólną nazwę Drag Star, zyskała uznanie motocyklistów. Punktem wyjścia dla nowego silnika była znana już z XV 535 jednostka napędowa. Chopper jest takim motocyklem, który musi wywołać zamieszanie. Czy tym kryteriom odpowiada Yamaha Drag Star?

Jednostka napędowa
Wyposażona jest w dwucylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem widlasty silnik o pojemności 649 ccm i mocy 40 KM. Głowice są dwuzaworowe z pojedynczymi sprężynami zaworowymi. Gaźniki o średnicy gardzieli 28 mm wyposażono w czujniki położenia TPS i podgrzewanie. Maksymalny moment obrotowy silnik osiąga już przy 3000 obr/min., co dobrze świadczy o jego elastyczności.

Dużo chromu
Drag Star kusi bogactwem chromów i lakieru. Jednak aby już po kilku latach ich blask nie osłabł, wszystkie chromowane elementy, w tym szprychy, felgi, osłony silnika itp. pokryte są specjalnym bezbarwnym lakierem. Podobnie układ wydechowy wykonany jest ze stali nierdzewnej osłoniętej chromowanymi ekranami.

Wygoda
Za szeroką kierownicą siedzi się wygodnie. Kolana obejmują pękaty zbiornik paliwa. Podnóżki wysunięte są daleko do przodu. Motocykliści powyżej 180 cm mogą jednak narzekać na brak miejsca. Tylne koło napędzane jest wałem Kardana. Bezobsługowość, czystość i trwałość, przekonały już niejednego ceniącego sobie jego praktyczność.

Zawieszenie i hamulce
Długi rozstaw osi wynoszący w przypadku tego jednośladu, korzystnie wpływa na stabilność pojazdu podczas jazdy. Tylny wahacz imitujący sztywne zawieszenie współpracuje z ukrytym pod siedzeniem amortyzatorem, którego charakterystykę można zmienić jednym ruchem ręki. Za zatrzymanie Drag Stara odpowiada pojedynczy hamulec tarczowy z przodu. Tylny bębnowy nie ma już tej skuteczności, ale i tak w zupełności go wystarcza. Zbiornik paliwa mieści 16 litrów benzyny. Zużycie paliwa wynosi 7 l/100 km.

Podsumowanie
Yamaha Drag Star zasługuje na uwagę poszukujących stylowego, lekkiego i nieskomplikowanego w prowadzeniu choppera.

Co sądzą o tym motocyklu motorowi?
Zbigniew Niemiec, Ostrów Wlkp.
- Jest to kontynuacja powoli odchodzącego Virago, Drag Star ma dobre właściwości jezdne. Atutami tego motocykla są konkurencyjna cena, wysoka jakość wykonania oraz ekonomiczność. Jest to typowy pojazd dla początkujących lub dla tych, którzy powracają do jednośladów.

Ryszard Majewski, Poznań
- Japończycy przez cały czas próbują upodobnić się do Harleya, lecz im to nie wychodzi i nie wyjdzie. Nie jest sztuką poskładać motocykl
z elementów już produkowanych, chwalić się, że ma się taką "gwiazdeczkę".

Do początku artykułu

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Komentarze

    • wojski44@wp.pl (gość)
    • Przejechałem drag starem całą europe. To wspanialy motockl gla poczatkujących.

Dodaj komentarz