Dacia Duster I (2010 - teraz) - opinia użytkownika A
2015-01-10, A
Marka: | Dacia |
---|---|
Model: | Duster |
Generacja: | I (2010 - teraz) |
Rok produkcji: | 2014 |
Przebieg: | 1 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 1.5 dCi |
Podsumowanie:
Na razie samochód w trakcie docierania, więc bez większych uwag. Jeszcze zamek bagażnika się nie wyrobił, więc trzeba mocniej trzasnąć, żeby się zamknął do końca. Raz jedna dysza spryskiwaczy zamarzła, ze względu na położenie (na masce, a nie przy wycieraczkach). Zużycie paliwa znośne, mam wrażenie że po przejechaniu ok. 1 tys. km spadło, ale może to tylko wrażenie. Możliwe też, że przyzwyczaiłem się do prowadzenia tego samochodu i jeżdżę ekonomiczniej. Generalnie jestem zadowolony z zakupu, pomimo czasu oczekiwania.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
6-ty bieg ciężko wchodzi, po całym dniu jazdy ręka boli (ale tylko przy wrzucaniu 6). W wersji 4x4 pierwszy bieg jest uciążliwy (krótkie przełożenie).
-
Zawieszenie:
Plus i zarazem minus tego auta. Wreszcie można po polskich drogach jeździć. Na przejazdach kolejowych nie trzeba bać się o spód auta.
-
Wnętrze:
Wygląd ok, ale zazwyczaj patrzę na drogę za szybą, a nie podziwiam piękno wykończenia wnętrza, więc nie jestem obiektywny. Mam kierownicę obleczoną skórą i to jest fajne, bo łapska się tak nie pocą. Dwa gniazda zapalniczki, więc rozdzielacz gniazda raczej nie potrzebny.
-
Komfort jazdy:
Minus wysokiego zawieszenia i niskiej wagi. W trakcie wichur (porywy między 60-100 km/h wg prognoz) czuć, że auto zwiewa z drogi już przy prędkości jazdy w okolicach 70-80 km/h, przy 110 rzuca jak dorożką. Przy mocnych wiatrach (ale nie wichury, po prostu mocniejszy wiatr) na autostradzie przy prędkości > 130 km/h trzeba się też pilnować - jak ktoś jeździł kiedyś małym autem miejskim po autostradzie, to będzie wiedział o co chodzi.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 9.2l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 8l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6.2l/100km |
Zalety i Wady
- tanie
- tańczy na drodze w trakcie wichur
- bardzo krótkie przełożenie w 4x4