Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.
Podsumowanie: Daewoo Espero - luksus z poprzedniej dekady Witam. Jestem wraz z ojcem posiadaczem dwóch egzemplaży Daewoo Espero: -pierwszy - 1999r, 75tyś km, 1800cm, lpg, zwany dalej "młodszy" -drugi - 1996r, hmm.. około 150-180tyś, 2000cm, lpg, klimatyzacja, abs, p.powietrzna, zwany dalej "starszy". Pragnę się z Wami podzielić wrażeniami z kilkuletniej exploatacji tych pojazdów, co mam nadzieje przyda się, rozjaśni, badź rozwieje wątpliwości wszystkich zainteresowanych zakupem tych samochodów. Samochody są normalnie exploatowane na co dzień, okresowo w dalszych trasach, pokonują od 10 do 20 tyś rocznie, są serwisowane. Espero to bardzo solidny (zwłaszcza mechanicznie) i nieprzeciętnie komfortowy samochód do kupienia w tej chwili za śmiesznie małe pieniądze- właściwie nie wiadomo dlaczego. Do jego budowy użyto sprawdzonych i nieskomplikowanych rozwiazań z przełomu lat 80/90 pochodzacych ze stajni opla. Ten pozorny brak nowoczesności ma jednak, zwłaszcza na polskich drogach ogromną zaletę-np. nieskomplikowane konstrukcyjnie zawieszenie jest nieprzeciętnie solidne (były jedynie przejściowe problemy z pękającymi fabrycznymi sprężynami), a do jego budowy użyto dobrych materiałów (także gumowych). Tradycyjna konstrukcja umożliwia też np. rozebranie zawieszenia "na drobne" (czyli nie trzeba wymieniać całego wachacza gdy np.uszkodził się tylko sworzeń.), co jest niemożliwe w nowoczesnych autach. "Starszy" jak i 'nowszy" wciąż jeżdzi na oryginalnym zawieszeniu, brak stuków czy luzów na dzień dzisiejszy, amortyzatory sprawne. Niewysilone, proste silniki poza sporadycznymi wyciekami oleju, i tendencją do 'popuszczania" chłodziwa (nienajlepsze uszczelki) nie sprawiają żadnych kłopotów i ich młodośc zdaje się nie miec końca, tyle samo dobrego mozna powiedzieć o osprzęcie, poza UWAGA! - pompą wodną która należy wymieniać wraz z paskiem rozrządu, jej zatarcie grozi zerwaniem/przeskoczeniem paska rozrzadu! Kiepskie są też fabryczne termostaty słabo (za chłodno) trzymające parametry (także nowe!)i zacinajace się - pomaga wymiana na oplowskie 92st. C. Sprawny silnik wymaga właściwie tylko poza "płynami ustrojowymi" pilnowania stanu alternatora, dbania o stan świec, przewodów zapłonowych i kopółki rozdzielacza( ma!) Wnętrze to już nieco "tańsza sprawa" niż mechanika, ale nie jest źle. Materiały i pomontowanie są na względnie przyzwoitym poziomie. Brak poskrzypywań, czy awarii bogatego wyposarzenia elektrycznego, generalnie nawet 10 letnie wnętrze starszego nie sprawia wrażenia zużytego, ale fotele są już nieco zapadnięte, lewarek zmiany biegów posiada brzeczący i lekko utrudniąjacy zmianę biegów luz, a wybite mocowania wszystkich czterech drzwi (bolączka wszystkich starszych espero) na dużych wybojach powodują stukanie (nie mylić ze stukami zawieszenia) i trudności z zamknieciem. Te usterki (lewarek,drzwi) nie dotyczą jeszcze młodszego. Na osłodę pozostaje trwała i trudna do ubrudzenia tapicerka. Ponad to zamki chętnie zamarzają a centralny miewa "chumory", do spółki z mechanizmem poodnoszenia szyb, zwłaszcza tylnych i zwłaszcza w młodszym (pomaga regularne używanie). Nadwozie sporej urody... niestety jest najsłabszym elementem samochodu. O ile młodszy nie wykazuje szczatkową tendencję do korozji, to niestety w starszym jest już ona istotnym problemem- poważnie zardzewiałe są spody wszystkich drzwi(efekt stosowania przez daewoo dodatkowych uszczelek spodów drzwi osłaniających progi),rdza atakuje nadkola, miejsce połaczenia blach nad tylnymi nadkolami, ogniska korozji są naookoło przedniej szyby i powoli zaczyna wychodzić spod dolnych uszczelek okien drzwi, kierunkowskazów bocznych i przednich reflektorów. Jest to niestety encyklopedyczny obraz korozji w starszych espero podobnie jak.... bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne spodu auta. Wspomniany na początku brak nowoczesności, dla kierowcy objawia się przedewszystkim dużym zużyciem paliwa (zwłaszcza 1800 bywa że i ponad 14l na 100), i nieco słabszymi osiągami niż najnowsze, dobre jednostki 1800 i 2000cm. Nie znaczy to jednak ze espero to zawalidroga, osiągi są całkiem dobre, ośmiozaworowce ciagną raźnie od samego dołu i oferują prędkości podchodzace pod 200km/h niekoniecznie z "gazem do dechy". Ich siłą jest przede wszystkim ogromna elastyczność ponad jakies przerażajace przyspieszenia. Tu poleciłbym silnik 2000, sprawnie napędza auto, nieźle przyspiesza od 2000obr/min i jest w codziennych realiach najoszczedniejszy z wszystkich trzech, spala od 8,5 do 10,5 l Pb 95 (gazu odp. 10 l do 12 po mieście na krótkich trasach). Pomimo komfortowych nastawów i dużego skoku zdolność tłumienia nierówności przez zawieszenie jest zbyt mała w stosunku do jego miękkiej charakterystyki. Jednoczesnie zapewnia ono niezłe prowadzenie i pozwala zaskakująco szybko jak na limuzynę wejść w ostry zakręt i ma bardzo dużą rezerwę bezpieczeństwa, mimo odczówalnych przechyłów. Pamietajmy jednak że to komfortowa limuzyna, nie prowokująca do pseudosportowej jazdy. Ponad to należy pamiętać o częstrzych wymianach np. oleju w skrzyni biegów, czy filtrów, itp. Wszystkie te niedomagania jednak nie są w stanie zmienić obrazu auta jako bardzo wygodnego, wyjatkowo niezawodnego i taniego w exploatacji i ew. naprawach. "przestarzałe" rozwiazania to także brak oszczedności na materiałach (zwłaszcza metalach), pełnowymiarowe, prawdziwe duże fotele, niespotykane juz ogromne lusterka wsteczne, metalowe kolektory, czyli rzeczy które są juz żadkością w nowych autach. Nigdy nie zdarzyło by się aby którys zawiódł, czy naraził na wiekszy wydatek na naprawy, a wielkość wnętrza i wyposarzenie zachęcają do pokonywania nawet kilkuset kilometrowych podróży, nawet w pieć osób. Podsumowując Zalety: -niezawodność i solidność -wielkość, komfort -bardzo niska cena zakupu -niedrogie części -przyjemne prowadzenie -dobrze tolerujące niedrogie instalacje gazowe silniki 8V -wyjatkowo dobre, zależne od prędkości wspomaganie -duzo przydatnych dodatków-zdalne otwieranie bagażnika,instalacja audio,antena automatyczna, pełne podgrzewanie, oswietlenie schowkaitp. -ogromny 560 litrowy bagażnik -wygodne, wielkie fotele -widoczność i rewelacyjne ogromne lusterka -miękkie i pewne zawieszenie Wady: -korozja starszych egzemplaży -opadanie i chałasowanie drzwi w starszych autach -trudność w kupieniu dobrego, niezajeżdzonego egzemplaża -zużycie paliwa, zwłaszcza 1800. -fatalne światła mijania -niewystarczająca zdolność tłumienia nierówności przez zawieszenie.
Podsumowanie: posiadam espero z 1996 1,8 CD od lipca 2005r. DO listopada zrobiłem 20000 km bez zadnej usterki, uważam ze za taka cene nie ma lepszego autka pomimo prymitywnego wykonczenia w srodku....
Podsumowanie: No wlasnie to wg. moich doswiadczen, jest najwieksza wada aut daewoo- trudosci odsprzedarzy- jednak maja inne zalety jak malo awaryjnosc znosne osiagi i wystarczajacy komfort.
Podsumowanie: jeżdzę espero od 6 lat, lecz sam. ma już 10 lat (w tym 3 lata na gazie).Do tej pory wymieniłem panel od sterowania szybami i chłodnicę od klimy.Jedyny mankament to słabe blachy (spód drzwi) lecz za tą kasę superauto.Kiedyś chciałem go sprzedać, ale jak zorientowałem się ile mi chcą zapłacić, to go zostawiam i jeżdzę dalej.
Podsumowanie: Jeżdżę Espero 96r z silnikiem 2,0 od 4 lat. Kupiłem przy przebiegu 132 tyś km a obecnie przejechane ma 204 tyś km. Przy przebiegu 163 tyś km zamontowałem LPG (10 litrów w trasie, 12 po mieście) i nie żałuję. Do tej pory wymieniłem: pompę paliwa, el. antenę i poza tym nic. Nie wspominam o olejach, klockach, amortyzatorach, końcówkach, rozrządzie itp. bo to normalne. Ze sprężynami nie miałem żadnych problemów (nie pękały). Silnik - wycieki spod pokrywy zaworów i oringu przy aparacie zapłonowym (ale to normalka we wszystkich - szczególnie z LPG). Blacha słabiutka - szczególnie spód drzwi i pokrywa bagażnika. Na plus można zaliczyć to że ceny części nie są wysokie.
Podsumowanie: Witam!! Mam Espero z Silnikiem 1,5 16v,z 96r. auto porostu rewelacja,wadą jest słaba blacha, ale cóż na to poradzić, jeździ się super, moim zdaniem auto jest wart swojej ceny,w miarę tanie w eksploatacji, Wolę Espero niż 15-letniego Opla czy Passata a o Golfie to niewspomne!!! Pozdrawiam
Podsumowanie: Rewelacja za taka cenę !!! Gaz mam od 1,5 roku i pali średnio 8l. gazu na trasie bez szaleństw 7l. gazu Bardzo wygodne auto, i w miare niezawodne. Dobra blacha - nie gnije. Silnik chodzi super na gazie.
Podsumowanie: model z silnikiem 1,5 nie nadaje sie do wyprzedzania/nie ma odpowiedniego biegu do wyprzedzenia np. ciezarowki:3-ci jest zbyt "krotki",4-ty zbyt slaby,o 5-tym nalezy zapomniec! Poza tym genialne,bezawaryjne auto za male pieniadze.Obowiazkowa klimatyzacja-PIEKARNIK!!!
Podsumowanie: Silnik 1.5 w ciezkim esperze nie ma zadowalajacych nawet osiagow,w przeciwienstwie do lekkiej nexi. W przypadku standardowej mieszalnikowej instalacji gazowej zawsze nalezy sie liczyc z pogorszeniem osiagow- nie mniej jednak znane sa sposoby na minimalizacjie tych strat- wiaze sie to jednak z wzrostem zuzycia gazu-cos za cos- no i wieksza emisja szkodliwych spalin. Oczywiscie zalozenie instalacji za jakies 4-5k zl z wtryskiem bezposrednim moze zachowac ( a znane sa przypadi ze i polepsza!!) fabryczne osiagi.
Podsumowanie: super autko przebieg 150000 tyś i nic tylko naprawy czysto eksploatacyjne polecam dobry samochód w rozsądnej cenie.Ja mam 1.5 GLX PB + GAZ Polecam.
Znajdujesz się w dziale Daewoo Espero opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Wybierz konkretną generację Daewoo Espero, aby poznać opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów. Posiadamy opinie dla 1 generacji samochodów Daewoo Espero.