Jeep Grand Cherokee IV [WK2] (2010 - teraz) - opinia użytkownika Kiwi
2020-07-07, Kiwi
Marka: | Jeep |
---|---|
Model: | Grand Cherokee |
Generacja: | IV [WK2] (2010 - teraz) |
Rok produkcji: | 2014 |
Przebieg: | 200 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 3.0 CRD |
Podsumowanie:
Jeep dużo się nauczył przy współpracy z europejskimi firmami. Miałem kiedyś WJ i w porównaniu z WK2, to jest przepaść na korzyść tego drugiego. Owszem są tandetne plastiki w połączeniu z dobrej jakości drewnem i skórą, są wibrujące elementy przy głośniejszej muzyce, ale co najważniejsze auto jest bezawaryjne i bardzo komfortowe. Do tego nie nazwałbym go SUV'em, gdyż jego właściwości terenowe są ponadprzeciętne. Może i nie jest to pełnokrwista terenówka, ale ze wszystkimi SUV'ami Mercedesa, BMW, Audi i innych wygrywa rywalizację w terenie na głowę. Jeździłem przed WK2 Mercedesem GL, więcej czasu spędzałem w warsztatach niż na drodze, a przy Jeepie nie miałem najmniejszej awarii. Samochód naprawdę godny polecenia, nie dość że bezawaryjny, to po oklejeniu folią wszystkich paskudnych chromów na czarno, jak również złotych plastików w środku, prezentuje się rewelacyjnie i ściąga uwagę wszystkich. Do tego w terenie mimo braku ramy, spisuje się rewelacyjnie. Mocno niedoceniony cenowo, gdyż posiada absolutnie wszystko na wyposażeniu, łącznie z radarem (mówimy tu o wersji Summit). Chcąc kupić SUV'a Mercedesa z takim wyposażeniem wydacie 300% ceny Jeepa, tylko po to, żeby mieć gwiazdę na masce, a i tak będziecie siedzieć w warsztatach zamiast na drodze.... Warto??? Dla samego snobizmu??? Chyba NIE!!!!
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Skrzynia ZF współpracuje z silnikiem PSA prawie perfekcyjnie. Ma co prawda pewne "zawahania", ale i tak zostawia nie jedno auto sportowe w tyle przy ruszaniu ze świateł.
-
Zawieszenie:
Miechy pneumatyczne robią bardzo dobrą robotę. Po pierwsze nie psują się tak jak w Mercedesach, a po drugie dają potężny komfort jazdy,
-
Wnętrze:
Jak to Ameryka, coś tam stuka, coś tam zatrzeszczy, ale to i tak lepsze niż grubsze awarie w Mercedesie, czy BMW, które w Jeepie nie występują. Jeep dużo się nauczył po współpracy z firmami europejskimi, czyli Mercedesem i Fiatem. Wnętrze jest super komfortowe, chociaż złote wstawki z tandetnego plastiku przy drewnie i skórze ewidentnie nie pasują.
-
Komfort jazdy:
Komfort jazdy jest na najwyższym poziomie.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 11l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 10l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 9l/100km |