Subaru Forester IV (2012 - teraz) - opinia użytkownika MO
2014-10-05, MO
Marka: | Subaru |
---|---|
Model: | Forester |
Generacja: | IV (2012 - teraz) |
Rok produkcji: | 2013 |
Przebieg: | 28 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 2.0D |
Podsumowanie:
Kupiłbym ponownie diesla lecz z automatyczną skrzynią biegów. Za cenę 130 000 zł samochód mógłby być bardziej dopracowany. Martwią mnie opinie o silniku 2,0D i sprzęgle. Przed zakupem w 2013 roku obejrzałem sporo SUVów, lecz za 130000 zł nie znalazłem tańszej oferty nowego samochodu z napędem 4x4 oraz silnikiem dwulitrowym diesla i sporym wyposażeniem - szyberdach, kamera cofania, dwustrefowa klima i inne drobiazgi. Dodam, że tankuję ON Verva od początku użytkowania.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik przy tym przebiegu OK, oleju nie bierze. Skrzynia trochę toporna, włączanie biegów szczególnie z 1 na 2 jak w maluchu. Przy zimnym siniku słyszę łożysko oporowe sprzęgła - delikatny pisk, po rozgrzaniu jest cisza. Spalanie paliwa, zależy od korków w mieście (do 10l i powyżej także) a na trasie od rozwijanej prędkości (od 5,6 l do 7,5l)
-
Zawieszenie:
To mój pierwszy SUV więc nie mam porównania, jest lepiej niż w moim Golfie V
-
Wnętrze:
Może być, chociaż za taką cenę nic nie powinno trzeszczeć a trzeszczy pod przednią szybą.
-
Komfort jazdy:
Bardzo dobry, lecz jak pisałem wcześniej nie mam porównania z innym SUVem. Siedzi się wysoko, jest kamera cofania, przydałyby się jeszcze czujniki cofania, bo jak kamera się mocno zbrudzi to nic nie widać. Mogę stwierdzić, że auto jest bardzo poręczne i zwinne mimo sporych gabarytów.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 8l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6.4l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6l/100km |
Zalety i Wady
- oszczędny silnik
- napęd 4x4
- skrzynia biegów
- sprzęgło