Opel Meriva A (2002 - 2010) - opinia użytkownika Tomasz z Warszawy
2015-04-23, Tomasz z Warszawy
Marka: | Opel |
---|---|
Model: | Meriva |
Generacja: | A (2002 - 2010) |
Rok produkcji: | 2004 |
Przebieg: | 148 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.6 16V |
Podsumowanie:
Auto polecam przede wszystkim dużym ludziom. Długo szukałem dla siebie samochodu. Do 90% w ogóle się nie mieszczę. Do 10% się wciskam. Ale Meriva jest idealna. Jest wąski i krótki, a w środku ma bardzo dużo miejsca. Jest zwrotny, łatwo się prowadzi. Jest niby wysoki, ale siedzi się nisko. Koszty eksploatacji są niskie. W mieście spala mi około 7 litrów benzyny, w trasie jakieś 8 litrów gazu. Olej GM 10w40 półsyntetyk nie jest drogi. Części tanie. Bardzo dobre auto. Naprawdę warto.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik pracuje super. Odpala bez problemu nawet w mróz. Praktycznie nie bierze oleju. Chodzi cichutko na postoju, nawet nie wiadomo czy jest włączony. W czasie jazdy jest głośniejszy, ale w granicach rozsądku. Niestety słabo znosi gaz, nie ma mocy, dławi się, gaśnie, dlatego po mieście śmigam na benzynie, a w trasie przełączam na gaz. Skrzynia Easytronic jest super, ale trzeba nauczyć się nią jeździć. Nie zachowuje się jak automat, bo sturla się z górki - trzeba uważać, ale sama zmienia biegi mniej więcej przy 2500 obrotów, ma taki sterownik elektryczny, który powoduje zmianę biegów przy określonej ilości obrotów. Skrzynia jest niby bezobsługowa, tzn. nie wymienia się oleju, ale gdyby nastąpiła jakaś awaria to olej kosztuje chyba z 80 zł. Jest olej w skrzyni i w sterowniku. Gdy kupiłem auto skrzynia zaraz padła. Musiałem kupić inną. Na szczęście to wydatek ok 800 zł i robocizna 400 zł. Nie są to jakieś kosmiczne kwoty, a komfort jazdy nieporównywalny z manualem. Jadąc easytroniciem trzeba praktycznie cały czas pociskać gaz, puszczenie jej luzem powoduje zmianę na niższy bieg i później trzeba ostro dociskać, żeby znów wskoczyło na wyższy.
-
Zawieszenie:
Zawieszenie twarde. Trzeba się nauczyć gdzie nie wjeżdżać.
-
Wnętrze:
Wnętrze jest super przestronne, mały samochodzik, a w środku jest więcej miejsca niż np. Jeepie GC czy Voyagerze. Najwięcej miejsca ze wszystkich Opli. Mam 2m i 170 kg i mam sporo luzu. Kolumnę kierownicy można podnieść bardzo wysoko, a fotel daleko się odsuwa. Tylna kanapa łatwo się składa. Powstaje wielki bagażnik. Wiozłem już stół z krzesłami i wszystko wlazło bez stresu.
-
Komfort jazdy:
Komfort jazdy dla mnie jest ogromny. Samochód przestronny i zgrabny za razem. Łatwo mieści się na wąskich ulicach. Jest zwrotny. Łatwo zaparkować. W środku dużo luzu.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 7l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6l/100km |
Zalety i Wady
- Wygodny samochod
- dużo miejsca
- niskie spalanie
- tanie części
- brak czujnika cofania