Daihatsu Sirion II (2004 - teraz) - opinia użytkownika messiah
2020-03-06, messiah
Marka: | Daihatsu |
---|---|
Model: | Sirion |
Generacja: | II (2004 - teraz) |
Rok produkcji: | 2006 |
Przebieg: | 170 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.3 |
Podsumowanie:
Krótko: najlepszy cywilny samochód klasy A z napędem 4x4 jaki można kupić w Polsce. Nie ma drugiego takiego auta, które tyle zmieści i tyle oferuje przy 3.60 m długości. Mega uniwersalny, świetne wnętrze w którym jest bardzo dużo miejsca. Zimą świetnie jeździ. Bije na głowę yarisy,aygo,c1,pandy i wszystko co w klasie A.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Mam silnik 1.3 K3-VE, to optymalny motor do Siriona. W wersji 2WD niskie spalanie 5-6, u mnie w 4WD średnio 7.7 przez 30 tys km. Ma dobre przyspieszenie, max moment przy 3200 obrotów i skrzynia biegów jest tak zestopniowana że 100 km/h na 5 biegu ma się przy niskich obrotach. Poza spalaniem, silniczek jest świetny, nic się nie psuje. Nie kupować 1.0, bo te sypią się po ok 150tys km, 1.5 też jest ok ale cięższy i pali więcej.
-
Zawieszenie:
twarde, precyzyjne, japońskie.
-
Wnętrze:
Wnętrze jest mega. Samochód w klasie A (tylko 3.60 m długości) ma w środku tyle miejsca co klasa B. Bardzo mądrze i utylitarnie zaprojektowane. Fotele można składać do spania, ładowność auta to pół tony. Mało tego, elektyka, klima i 2 x isofixy w standardzie, drzwi otwierają się pod kątem 80stopni żeby łatwiej dziecko włożyć, auto mieści wielki fotelik RWF bez problemu.
-
Komfort jazdy:
Jeśli na dalsze trasy najbardziej daje mi się we znaki plastikowe oparcie na łokieć przy drzwiach. No i trochę głośność z racji małych wymiarów.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 8l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7.7l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6.5l/100km |
Zalety i Wady
- -małe wymiary
- -świetny silnik 1.3
- napęd 4x4 (opcja)
- -świetnie rozplanowane wnętrze
- -100% Japan
- -nie psuje się
- -zwrotność
- -wciąż atrakcyjna sylwetka
- -wygoda na długich trasach
- - brak ESP (w moim modelu)
- - korozja podwozia