Zebraliśmy dla Ciebie informacje o 1265 modelach samochodów z 87 marek.
Moc [KM] | — |
---|---|
Pojemność [cm3] | — |
Zużycie paliwa [l/100km] | — |
Przyspieszenie 0–100km/h [s] | — |
Długość [mm] | — |
Szerokość [mm] | — |
Min. pojemność bagażnika [l] | — |
Sezon 1996 przypadał na szczyt popularności wyścigów samochodów turystycznych. Maszyny klasy 1 dorównywały technologicznie bolidom Formuły 1. Za zgodą FIA niemieckie DTM przekształcono w Międzynarodowe Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (ITC). Wyścigi odbywały się na całym świecie, od Hockenheim w Niemczech do Sao Paulo w Brazylii. Transmitowano je na żywo w telewizji, a kibice nie odrywali wzroku od ekranów, śledząc wyczyny słynnych kierowców i karkołomne manewry wyprzedzania. Na zakończenie sezonu Opel odniósł największy sukces w swojej historii udziału w wyścigach, zdobywając tytuły mistrzowskie w klasyfikacji zarówno kierowców, jak i marek, po zaciętej walce z Alfą Romeo i Mercedesem. Mistrzowskim samochodem turystycznym w 1996 r. został Opel Calibra V6 4x4 z Manuelem Reuterem za kierownicą.
Opel świętuje rocznicę zwycięstwa Calibry V6 w Międzynarodowych Mistrzostwach Samochodów Turystycznych w 1996 roku
Prawdziwie kultowe samochody typu coupe powstają w firmie Opel. Po sukcesach modeli Manta, Opel GT i Monza przyszła kolej na smukłą Calibrę, która debiutowała podczas Salonu Samochodowego (IAA) we Frankfurcie w 1989 r., dokładnie 25 lat temu.
Opel Calibra to ciekawy model dla miłośników samochodów sportowych – o rasowej sylwetce, z linią, która wytrzymała próbę czasu.