Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Citroen Xsara - opinia użytkownika Sintesi

2006-10-22, Sintesi

Marka: Citroen
Model: Xsara
Generacja:
Rok produkcji:
Przebieg:
Nadwozie:
Silnik:

Podsumowanie:

Xsara 1,6 '98 srebrna 5drzwi Witam. Niedawno kupiłem Xsarę i przejechałem nią ok 1000km. (dałem za nią 11tyś zł więc spoko) Jestem zadowolony ze stanu tego 8letniego autka. Przebieg ma 100%prawdziwy (książka serwisowa polskiego dealera) i wynosi 109 000km. Kupiłem bezpośrednio od drugiego właściciela. Niestety doszły wszystkie koszty rejestracyjne (180zł) i debilny podatek PCC 2% od wartości auta (220zł) no i dopłata za rekalkulację OC (35zł) bo OC na pół roku dostałem od poprzedniego właściciela. Zero rdzy, wszystko sprawne. Kupując auto nastawiłem się na włożenie w nie ok 1500-2000zł, ale jak na razie nie muszę tyle wydawać. Wymieniłem już olej (10W40 Shell-3litry) z filtrem (całość 80zł), filtr powietrza, pyłkowy (80zł), płyn chłodnicy i jeszcze muszę zmienić tarcze i klocki - lekko biją-typowe.(koszt to ok 300zł). Rozrząd był już robiony przy 80tyś km. Tylna belka jest ok - pewnie wytrzyma jeszcze ok 10tyś km, ale naprawa jej to ok 800zł wiec nie tragedia. Xsarę porównuję do drugiego auta jakie mają rodzice - 3letniego Forda Focusa. Pomijając sprawę wyposażenia (klima itp w focusie) to autka są porównywalne i trudno stwierdzić które lepsze.A różnica w cenie ogromna.Focus z tego rocznika ('98)kosztuje ok 8tyś więcej... A teraz wrażenia z jazdy: Silnik: 1,6i 8V 80km, 0-100km/h ok 13sek max prędkość jaką osiągnąłem na 4tym biegu 180km/h (focus spoko leci 210km/h), ale i tak nigdy się tego nie wykorzystuje... Spalanie na mieście wyszło ok 9l/100km. (normalnie pewnie bedzie mniej bo to są pierwsze dni użytkowania gdzie trochę pracuje na postoju, gdy się przy nim grzebie i go sprawdza) Na trasie jeszcze nie próbowałem. Auto jest bardzo ciche...parę razy mi zgasł bo nie słyszałem silnika ;-) Nawet ładnie się zbiera przy ok 4-5tyś obr/min Biegi elastyczne - wchodzą gładko i precyzyjnie. Jak na razie zero wycieków! (ponoć w Xsarach zdarzają się wycieki spod klapy zaworów i bywa, że walnie uszczelka pod głowicą) Xsary można przerabiać na gaz. (Focusów nie) Ponoć nie musi być w tym silniku sekwencji, a instalacje działają ok. Ja jednak nie zakładam bo szykują się podwyżki cen gazu...i zwróciło by mi sie dopiero po 3latach... Zawieszenie: ...jak to cytrynka - mięciutko i komfortowo! Do tego wygodne fotele...(o niebo lepsze jak w Focusie) Na zakrętach się nie przechyla choć jest dość wysoko zawieszona. Przy większych prędkościach nie buja przy zmianie pasa (tylna oś skrętna :-) ). Mój egzemplaż nie ma żadnych wycieków z półosi, ale ponoć zdarzają się one dość często w Xsarach.Uważać też trzeba na łożysko prawego koła (koszt to 60zł). Xsara ma dość mocne wspomaganie co ułatwia manewry w mieście.Przy jeździe na trasie jest ok i kierownica nie chodzi luźno. Zawieszenie nie było robione, ale nadal jest cichutkie.Na dziurach słychać tylko opony. Koło zapasowe zawieszone w koszu pod samochodem.Niestety przez to rdzewieje felga i niszczy się opona... Odkręcenie kosza nie jest aż tak trudne i uciążliwe - jest do tego specjalny klucz. (Nie to co w Fiestach z '96-'00 - tam była tragedia z odkręcaniem kosza) Wnętrze: Wygodne fotele, także te z tyłu. Dużo miejsca z przodu i na tyle. Wiele schowków! Oprócz standardowego jest jeden zamias airbagu pasażera (mało producentów daje wtedy schowek-walą atrapę),duże kieszenie w drzwiach i dodatkowo w podłokietnikach,szufladka w konsloi głównej i pod fotelem oraz kieszeń na tunelu - pod łokciem. Za fotelami przednimi są kieszenie. Nawiew z kratek jest wysoko i pozwala ustawić ciepły nadmuch na ręce (zimą to jest bajer). Ciepłe powietrze zaczyna lecieć w ciągu minuty od uruchomienia zimnego silnika (ok 15stC) - w zimie pewnie troszkę dłużej. Dość mało wytrzymałe są żeberka kratek nawiewu i wypadają z zaczepów. Bolączką Citroenów są skrzypiące plastiki... U mnie niestety też - coś w tylnych drzwiach i brzęczy coś wewnątrz deski-po lewej.Cicho, ale zawsze... Dość dziwnym rozwiązaniem jest umiejscowienie przycisków do el. szyb na środku konsoli...cóż taki wymysł. Zegary są czytelne i mają regulację jasności. Rzadkim w tych autach jest dwupłaszczyznowa regulacja kierownicy. Ciekawym bajerem jest podwójny licznik dziennych kilometrów! Fajne jeśli chcemy wiedzieć ile przejechaliśmy od tankowania oraz dodatkowo w danym dniu lub jeśli jeżdzą 2osoby. Xsara ma spory bagażnik i dość ustawny. Wewnątrz ma zaczepy do mocowania siatek z zakupami.Oczywiście jest podświetlenie. Widok do przodu i na boki jest bardzo dobry...jedynie za tylną szybą mało widać. Drzwi zamykają się bardzo cicho i delikatnie. Tylne drzwi mają dodatkową uszczelkę na krawędzi żeby nie brudziła się blacha w szczelinie na nadkolu. Szyby są atermiczne-lekko przyciemnione. Podsumowując. Dla tych co zastanawiają się nad kupnem Xsary to polecam to autko. Uważajcie raczej na sprzedawców niż na autko. Jeśli wszystko jest legalne i faktycznie bezwypadkowe oraz było serwisowane to nic przykrego się nie zdarzy. Ja także stałem przed dylematem wydania ok 13-14tyś na auto. Wybór niby jest, ale ciężko o dobry egzemplarz i uczciwego sprzedawcę. W tej cenie można mieć: Golfa 3 '97 - niestety szybko mogą go ukraść... VW Polo '98 - też kradną. Wnętrze i technologia przedpotopowa. Opel Astra I - dość ciekawe autko. Mnie średnio spasował - starodawna sylwetka. Mocno rdzewieją... Opel Corsa '97-99 - sporo mniejsze od Xsary ale ponoć mało się psują. Nissan Almera '98 - dobre autko. Dość mało ich jest na rynku wtórnym. Toyota Corolla - dużo droższa Honda Civic - no w tej cenie to roczniki 95-96. Niby bezawaryjne...ale w tym wieku to kazdy się psuje, a w japońcach części są droższe. Renault Megane - cenowo podobnie do Xsary. Częściej bywają z klimatyzacją. Peugeot 306 - części w większości identyczne do Xsary (te same silniki). Cenowo podobnie. Wybór należy do Was, ale Xsara ma tę zaletę, że wygląda na nowoczesne auto. Ma dość "sportową" linię oraz dobrze zabezpieczone blachy. Ceny częsci zamiennych nie są specjalnie wysokie (oprócz tych w ASO). Faktycznie dostępność do części jest gorsza niż do aut niemieckich, ale jak się poszuka to można znaleźć tanie i dobre. Co należy sprawdzać w Xsarach - to co sie psuje: - tylna belka - łożyska ( jak koła się chylą do siebie /-\ oraz jeśli po dociążeniu auta nie chce wrócić do normalnego stanu to oznacza zepsucie) - gumowe poduszki tylnej belki - wycieki spod klapy zaworów - rozrząd powienien być robiony co ok 80-90tyś km - zachowanie się obrotomierza. Zimny silnik powinien mieć ok 1100 obr.min a ciepły poniżej 1000obr/min. Bywa że pływają obroty raz więcej raz mniej (ponoć to wina sondy lambda) - łożysko prawego koła - wycieki z półosi oraz stan gumowych osłon - migająca kontrolka poduszek powietrznych (bywają luzy na złączce z kablami - pod fotelem) - zespolone przełączniki przy kierownicy - bywa, że migacze się zacinają - silnik tylnej wycieraczki - piski plastików (wymienione usterki są typowe, ale nie zawsze bywają.Z Xsarami to jest tak, że zależy od egzemplarza.Albo sypie się wszystko, albo nic.Jak furka ma za dużo tych usterek to uważajcie) Dodatkowo należy sprawdzić jak w innych autach: - stan prawny (ew dodatkowe opłaty itp) - blachę (zawiasy, spawy, grubość lakieru, ew zacieki od malowania, odpryski na krawędziach, podłoga bagażnika, blacha pod zderzakami) - spasowanie elementów nadwozia - amortyzatory - hamulce (czy nie ściągają) - skrzynia - synchronizatory - silnik ew. wycieki (jak jest za czysty to uwazajcie-był myty zeby zatrzeć ślady) - sprawdźcie czy nie lecą bąbelki w płynie chłodniczym w czasie pracy silnika (uszczelka pod głowicą) - stan oleju (czarny - do wymiany, maślany osad - uszczelka pod głowicą) - poziom reszty płynów (hamulcowy, wspomagania kierownicy itp.) - jakość świecenia reflektorów - opony - wszystkie przełączniczki itp - płynność zamykania i otwierania szyb - i wiele innych rzeczy... Aha w ASO Citroena w Poznaniu za gruntowny przegląd auta przed zakupem biorą sobie 170zł (cena z września 2006r.) - niby trochę, ale masz wtedy pewność co kupujesz. Np. nie bedziesz miał do robienia jakiejś części za sporo więcej. Sorki za taką ilość tekstu, ale mam nadzieję, że posłuży ew. kupującym. Jeśli są jakieś pytania odnośnie Xsary to piszcie na maila. [email protected] Jak wiecie coś więcej o Xsarze to napiszcie. Przed zakupem korzystałem z tego forum - dzięki Wam-użytkownicy za wszystkie rady. Pozdrawiam

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    4.0
  • Zawieszenie:
    5.0

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Citroen Xsara opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Wybierz konkretną generację Citroen Xsara, aby poznać opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów. Posiadamy opinie dla 2 generacji samochodów Citroen Xsara.

Citroen Xsara Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Citroen Xsara opinie

Oceń swoje auto

Testy i porównania

Premiery i nowości