Opel Signum (2003 - 2008) - opinia użytkownika samarama
2012-09-22, samarama
Marka: | Opel |
---|---|
Model: | Signum |
Generacja: | (2003 - 2008) |
Rok produkcji: | 2004 |
Przebieg: | 117 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 2.2 |
Podsumowanie:
Minusy: Auto duże i ciężkie, pali dużo jak na swoją „dynamikę” – zamiast silnika 2.2 direct (155 KM), polecam (jeździłem) 1.9 CDTi (150 KM). Kapryśne w kwestii elektroniki i elektryki; ciągle coś działa nie-tak jak trzeba. A to wspomaganie kierownicy (elektryczno-hydrauliczne), a to zawór wysokiego ciśnienia, zawory klapowe, alternator, a na głupim autoalarmie skończywszy. Niby to wszystko drobiazgi, ale jak już się zacznie coś dziać, to do całkowitego popsucia (i np. w konsekwencji całkowitego unieruchomienia auta, jak w przypadku zaworu wysokiego ciśnienia), bo w czasie występowania pierwszych symptomów, nawet ASO (trzy różne stacje) nie są w stanie zdiagnozować problemu. Parkowanie tym autem to koszmar (nie wiem czy to kwestia mojego egzemplarza, bo poliftowy diesel w tej kwestii zachowuje się całkowicie inaczej), ale ma fatalnie mały promień skrętu. Brak przycisku wyłączającego ESP. Mało precyzyjna dźwignia zmiany biegów. Plusy: Świetny bagażnik; brak progu załadunkowego, tylny rząd siedzeń składa się idealnie równo z podłogą. Dobre wyposażenie (wersja Cosmo A); samopoziomujące się biksenony z doświetlaniem skrętu, klimatyzacja 2-strefowa, czujnik deszczu, czujniki parkowania (przód i tył), fotele przednie podgrzewane i regulowane elektrycznie (z pamięcią zapisywaną pod przyciski i kluczyki), 2-pozycyjna dźwignia kierunkowskazów, tempomat, elektryczne szyby, otwieranie i domykanie szyb kluczykiem. Auto wygodne na długie trasy.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
-
Zawieszenie:
-
Wnętrze:
-
Komfort jazdy:
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 12.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 9.6l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7.6l/100km |
Zalety i Wady
- duży, pojemny, bezprogowy bagażnik
- wypoosażenie
- kapryśna elektronika i elektryka
- mały promień skrętu
- słaba widoczność przez tylną szybę
- duża masa własna