Dacia Sandero I (2008 - 2012) - opinia użytkownika Łukasz Andrzejczak
2013-02-23, Łukasz Andrzejczak
Marka: | Dacia |
---|---|
Model: | Sandero |
Generacja: | I (2008 - 2012) |
Rok produkcji: | 2011 |
Przebieg: | 10 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 1.2 16V |
Podsumowanie:
DLACZEGO DACIA: Miałem dość używek, a na inny nowy nie było mnie stać. Jeździ, nie psuje się, ma klimatyzację. CENA: Dacia jest tania, "To widać i słychać i czuć". Nowe modele powinny być lepsze (Lodgy, Logan 2013, Sandero 2013). SPALANIE: Mam ciężką nogę i jeżdżąc dynamicznie (4000 obrotów) po mieście często pali 10l/100km. Ale na trasie udało mi się zejść do 6l/100km, tylko że jechałem 130 km/h. Szybciej po prostu nie można. Przy tym silniku jest wewnątrz za głośno. CZY KUPIŁBY PONOWNIE: Oczywiście, ale wybrałbym wersję "wszystkomającą" z benzynowym silnikiem 1.6 105KM. 1.2 to poprostu odkurzacz. Podobo diesle Renault są świetne, ale robię za małe przebiegi, żeby diesel się zwrócił. Tak samo z LPG.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik działa. Jest mało elastyczny i wysokoobrotowy. Jakakolwiek moc jest w przedziale 3500 - 4500 obrotów. Silnik słabo wygłuszony - powyżej 100km/h trzeba wewnątrz podnosić głos.
-
Zawieszenie:
Świetne na polskie drogi. Dobrze tłumi dziury. Trochę gorzej radzi sobie z poprzecznymi nierównościami. Samochodu nie przechyla na zakrętach mimo dużego prześwitu.
-
Wnętrze:
Jest poprawnie. Nic nie skrzypi. Wszystko trzyma się na swoim miejscu. Jest natomiast tanio, plastikowo i to widać.
-
Komfort jazdy:
Dobry. Zawieszenie spełnia swoją rolę. Siedzi się wygodnie. Z tyłu wystarczająca ilość miejsca na nogi i wysokie osoby (180 cm) mają miejsce nad głową. Jest głośno - śilnik jest słabo wygłuszony, a od 120 km/h dochodzi szum powietrza.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 8.7l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7.7l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6.7l/100km |
Zalety i Wady
- Tani
- Wysoka pozycja za kierownicą
- Szerokie wnętrze
- Wytrzymałe, dobrze spasowane plastiki wnętrza
- Dobre auto miejskie i na krótkie trasy
- Bagażnik ma 320l
- Obsługa pokręteł wentylacji wymaga przyzwyczajenia
- Dzwignia zmiany biegów wibruje w dowolnym położeniu i obrotach silnika
- Słabo wieje na stopy
- Silnik 1.2 jest za słaby. Albo 1.2 LPG, albo 1.6 105KM