Audi A5 I (8T) (2007 - teraz) - opinia użytkownika adamski76
2014-02-19, adamski76
Marka: | Audi |
---|---|
Model: | A5 |
Generacja: | I (8T) (2007 - teraz) |
Rok produkcji: | 2008 |
Przebieg: | 170 tys. km |
Nadwozie: | Coupe |
Silnik: | 3.0 TDI |
Podsumowanie:
Auto spelnia moje warunki pod praktycznie wszystkimi moimi oczekiwaniami. Poza wyzej wymienionymi usterkami-niedomaganiami nie wydazyly sie zadne niespodzianki.Samochod jest godny zaufania,jak na swoja moc okreslilbym go na ekonomicz.Koszty pelnego ubezpieczenia,servisu, oraz pozniejszych ewentualnych napraw,wymian wysokie ale mysle ze stosunek przyjemnosci z jazdy,poczucia bezpieczenistwa w czasie jazdy oraz kosztow eksploatacji jest dla mnie do zaakceptowania.Zreszta jest to chyba jedno z ladniejszych coupe w swojej klasie. Jesli moge doradzic kupujacym,pierwsze co sprawdzcie to przebieg w servisie Audi rownoczesnie badajac grubosc lakieru dobrym przyrzadem.Jesli auto bedzie kupione w Niemczech to zadajcie do wgladu ostatnie dokument z przegladu-jest na nim zawsze ostatni przebieg.Poza tym odradzam kupna w komisach,tu w Niemczech rowniez "tacy handlowcy koyguja ustawienie tachometru";) no i jesli juz ktos zdecyduje sie na naprwiony samochod powpadkowy niech zada wpisu do umowy kupna sprzedazy co bylo uszkodzone i najlepiej rachunku (kopii) jaki prace zostaly wykonane i co zostalo wymienione. Umowe od handlarza oraz prywatnego sprzedawycy jesli nas perfidnie oszuka adwokat latwo moze podwazyc. Jednakze jesli ktos ma zamiar wydac pieniadze na dobra A5 polecam poszukac po autoryzowanych salonach,nawet przy kupnie urzywanego daja roczna gwarancje w cenie.Jesli chodzi o bolaczki ktore moga trapic ten model, z tego co czytam na forum to ak na razie mam spokoj bo 2masa cicho siedzi,druga klapa od kolektora sie nie odzywa, DPF rowniez, lancuch rozzadu jeszcze sie nie rozciagnal wiec nie dzwoni,tloki pewnie tym samym sie nie "wypalaja" Wiec to na tyle podsumowujac moj czas za A5 Pozdrawiam milosnikow A5.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik dynamiczny,od razu przy ruszaniu czuc wysoki moment obrotowy,cichy,rownopracujacy.Na autostradzie powyzej 200km/ h, jesli trzeba to zwawo przyspiesza do 250 km/h.Skrzynia u mnie mechaniczna pierwsze 3biegi przelaczaja sie z oporem od samego poczatku.Przy przelaczaniu tych biegow zaraz po ruszeniu i "spuszczeniu"sprzegla czuc-slychac wyrazne uderzenie w docisk.. Bylem zglosic usterke w 2 servisach Audi, lecz zaden z mechanikow+kierownik servisu nie dopatrzyl "nie dosluchal" sie tego co ja.. Odpuscilem temat bo nie mam czasu sie juz tym zajmowac.Przy 155 Tkm.
-
Zawieszenie:
Komfortowe,pracuje poprawnie,cicho. Auto swietnie trzyma sie zakretow (na autostradzie) Kola letnie Audi Rotor 19' Opony Dunlop Sport Maxx GT 255-35, Przjechalem na nich od kupna 15tys.km. i starly sie z 8 na 7mm,czyli nieznacznie. (Auto uzywam 95% w Niemczech) Hamulce bardzo wydajne i trwale, przejechalem 50 Tkm i zarowno grubosc tarczy jak i klockow jest odpowiednia.Byly wymieniane w servisie Audi.
-
Wnętrze:
W miare dobrze spasowane,mam jasne+jasna skora Milano, ktora nie sciera sie zbytnio,ale jest wrazliwa na zabarwienia z jeansow.Wyjatek stanowia boczne tapicerki drzwi-podejrzewam,ze to kieszenie boczne drza (na wolnych obrotach) Naglosnienie oryginalne Concert oceniam jako slabe.Przy 125 Tkm zacancji.zely charczec 2 glosniki z tylu.Wymienili ale nie objelo dodatkowej gwarZnajomy na S5 i ma Bang & Olufsen..Powinni je montowac do kazdego A5;) Bagaznik spory,nie mam "zapasu" tylko zestaw z kompresorem wiec pod spod rowniez sporo sie zmiesci.
-
Komfort jazdy:
W nocy xenony wydaje mi sie,ze nie sa takie wydajne (elementy swietne) wymienili mi w ramach dodatkowej gwarancji.Po roku exploatacji tak jakby nierownomiernie splowialy?Byc moze to z biegiem czasu naturalne. Ale moge tylko porownac jakosc wiazki xenonu z E60-2009 i A8 2013 ktore malem jako servisowe, ale to wozy o jedna i 2 klasy wyzej. Wydech jeszcze oryginalny bardzo tie "trwaly"lychac" sladow zuzycia.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 9l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 8l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7l/100km |
Zalety i Wady
- wysoki moment obrotowy (500 NM)
- osiagi,trzymanie sie drogi zima (quatro)
- ekonomia (stosunek mocy do spalania)
- odporny na zarysowania lakier metalic
- Koszta utrzymania,pelne kasko,service Audi
- powyzej 150-160km/h swist z pod uszczelek opuszczanych szyb
- zima jesli temperatura spadnie ponizej zera szyby przymarzaja do uszczelki dolnej i auta po otwarciu drzwi nie da sie zamknac!
- przy 165 Tkm.wymiana klapy w kolektorze.Znany problem z 3.0Tdi
- czasem (latem) szyby podczas spuszczaniu skzypia
- "chromowane" plastiki przednie atrapy wysniedzialy
- nagminnie gromadzi sie woda pod wlewem paliwa do baku (zatyka sie zbyt cienki przewod odprowadzajacy wode
- czeste problemy z polaczeniem przez Bluetoth
- po 30 tys.km jazda autostradami przednia szyba nadaje sie kolejny raz do wymiany (milion malych osprykow)