Fiat Freemont (2011 - teraz) - opinia użytkownika Rostomak
2013-09-30, Rostomak
Marka: | Fiat |
---|---|
Model: | Freemont |
Generacja: | (2011 - teraz) |
Rok produkcji: | 2012 |
Przebieg: | 20 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 2.0 |
Podsumowanie:
Ogólnie samochód całkiem przyzwoity. Sprawia nieco trudności przy parkowaniu na ciasnych parkingach, ale daje się nim łatwo manewrować. W trasie przy V=120 km/h spala tylko 6.2 l ON na setkę. Dla mnie bomba jak na taki duży samochód.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik 140 KM. Elastyczny, brak turbodziury. Jednak do prawdziwego "fanu" przydałby się diesel 200 KM z momentem 400 Nm (obecnie 350 Nm). Samochód jest ciężki - waży 2000 kg bez pasażerów więc silnik nie ma lekko. Sprint spod świateł porównywalny lub może trochę lepszy niż niektóre dziarskie kompakty. Skrzynia biegów manualna typowo fiatowska (co obniża ocenę o -1) czyli wymaga uwagi przy zmianie biegów. Biegi zestopniowane wystarczająco dobrze. Jedynka nie tak krótka jak bywa w dieslach więc nie odczuwa się tego, że prowadzi się diesla.
-
Zawieszenie:
Zawieszenie średnio twarde chwilami sprężyste lecz komfortowe dla pasażerów. Nastawy zostały dobrane tak, aby można było pokonywać dosyć szybkie zakręty i komfortowo pokonywać proste. Pod kołami musi już być naprawdę nierówno aby samochód zaczął przenosić do środka skutki nierówności. Jednak i wtedy w zasadzie samochód zasygnalizuje złą nawierzchnię dudnieniem, bardzo rzadko drżeniem. Dla przykładu jazda po kocich łbach lub po drodze ułożonej z płyt betonowych nie robi na Freemoncie większego wrażenia poza zwiększonym hałasem i ewentualnie niewielkim kołysaniem przód-tył. Samochód jest odporny na koleiny drogowe. Nie miota się po nich, a układ kierowniczy zdaje się być odporny na taką naiwrzchnię. Samochód daje wystarczającą pewność i przewidywalność w prwadzeniu dzięki czemu nie zaskakuje niespodziewanymi reakcjami np. na źle wyprofilowanych zakrętach.
-
Wnętrze:
Wnętrze optymalizowane pod rodzinę 2+2. Dużo miejsca nad głową z przodu i tyłu. Z tyłu dorośli nie będą narzekać na brak miejsca na kolana oraz nad głową. Samochód jest duży z zewnątrz lecz nie przekłada się to aż tak na przestrzeń wewnatrz. Jednak miejsca wystarcza dla wszystkich bez potrzeby "wiercenia" się na fotelach. Ostatni rząd siedzeń dla dorosłych tylko na krótkie przejazdy. Bagażnik bez rolety o powierzchni 1m2 (100x105) stosnukowo płytki lecz rozległy. Bardzo wysoko podniesiona linia podłogi. Bagaże mają tendencje do wypadania po otwarciu klapy jeśli jest ich więcej i są to małe torby.
-
Komfort jazdy:
Połykacz kilometrów - tak oceniam Freemonta. Jest to samochód optymalizowany na długie trasy. Komfort podróży bardzo poprawia tempomat w standardzie. Samochód jest ciężki i prowadzi się bardzo stabilnie. Dzięki masie bardzo rzadko zmienia tor jazdy z powodu przypadkowych nierówności. Jazda raczej kojąca. W samochodzie nie czuć prędkości. Zasadniczo nie ma większej różnicy podróżowania pomiędzy prędkością 120 km/h lub 160 km/h. Irytuje słabo wyciszony dach, co jest odczuwalne tylko podczas opadów deszczu i ewentualnie nieco zbyt hałaśliwe nadkola, ale daje się z tym żyć. Nawet zprzy dużych prędkosciach zaskakująco cichy (nie szumi, nie hałasuje silnik).
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 9l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 8.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6l/100km |
Zalety i Wady
- Ekonomiczny jak na swoją masę
- Odporny na złe nawierzchnie
- Hałaśliwy podczas deszczu
- Płytki bagażnik