Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36376 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 815 modelach samochodów z 78 marek.

Oceń swoje auto

Lancia Ypsilon III (2003 - 2011) - opinia użytkownika XYZOL

2016-08-03, XYZOL

Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Generacja: III (2003 - 2011)
Rok produkcji: 2009
Przebieg: 120 tys. km
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 1.4 16V

Podsumowanie:

Jeden z ciekawszych modeli segmentu B, zdecydowanie wart zainteresowania.

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    4.0

    Silnik (1.4 16v) pracuje równo, jest cichy na biegu jałowym, na wyższych obrotach generuje niezbyt natarczywy, dający się lubić dźwięk. Zapewnia przyzwoite osiągi, choć w tym celu wymaga wysokiego kręcenia - budzi się powyżej 4000 obr. Dynamiczna jazda odbija się niestety na spalaniu, 9 l/100 km w ruchu w większości miejskim nie jest niczym niespotykanym. Z drugiej strony tyle samo palą niemal o połowę słabsze Seicento/Panda 1.1 MPI. Biegi wchodzą precyzyjnie, z wygodnym skokiem i wyczuwalnym "zapięciem", sporadycznie pojawiają się trudności ze wbiciem wstecznego, pomaga wówczas puszczenie i ponowne wciśnięcie sprzęgła.

  • Zawieszenie:
    4.0

    Zestrojone pod kątem komfortu, lecz pozwala na odrobinę dynamiczniejszej jazdy - na krótkich nierównościach twarde, na długich - miękkie. Na ogólny odbiór pracy zawieszenia w dużej mierze wpływa zastosowane ogumienie. Do jazdy w mieście optymalne będą koła 14 lub 15 calowe, rozmiar 195/45/16 stosowany w wersjach specjalnych zapewnia świetne prowadzenie, ale krótkie nierówności stają się bardzo wyczuwalne. Nie trudno też uszkodzić taką felgę podczas jazdy na niezbyt równych nawierzchniach w mieście.

  • Wnętrze:
    5.0

    Najlepiej wykonane i wyposażone wnętrze w segmencie, lepiej nawet niż w Mercedesie klasy A z tego samego okresu produkcji. Dobrej jakości tworzywa, w standardzie welur, w wielu egzemplarzach alcantara lub skóra, pełna elektryka, niezły sprzęt audio, klimatyzacja dwustrefowa itd. Warto też zauważyć, że samochód jak na swój segment jest całkiem szeroki, zwłaszcza ilością miejsca z przodu niewiele ustępuje kompaktom. Być może jest to związane z faktem, że model powstał na skróconej (ale nie zwężonej) podłodze Fiata Punto. Bagażnik jest przyzwoitej wielkości jak na auto tego segmentu, daje się też dość znacznie powiększać nie tylko przez składanie oparć siedzeń, ale i przez przesuwanie tylnej kanapy (zakres ruchu ok. 20 cm, rzecz jasna kosztem miejsca na nogi dla pasażerów tylnych siedzeń).

  • Komfort jazdy:
    4.0

    Komfortowo zestrojone zawieszenie i świetnie wykończone wnętrze w połączeniu z niezłym wyposażeniem (w tym skuteczną klimatyzacją) dają w sumie dobry komfort jazdy, rzecz jasna na tyle dobry, na ile pozwalają relatywnie niewielkie gabaryty auta.

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 8.5l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 7.5l/100km
Śr. spalanie - trasa 6.5l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • wysoka jakość wykonania i materiałów
  • dobre wyposażenie
  • dobra dostępność większości części i łatwość napraw
  • dobre prowadzenie i komfort jazdy
  • nietuzinkowy wygląd (subiektywnie)
Wady:
  • drogie i trudno dostępne części specyficzne (np. elementy ozdobne)
  • dość wysokie spalanie
  • Niewielki popyt na rynku wtórnym

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Lancia Ypsilon III (2003 - 2011) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Lancia Ypsilon III (2003 - 2011).

Lancia Ypsilon Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Lancia Ypsilon opinie

Oceń swoje auto

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl