Peugeot 308 I (2007 - 2013) - opinia użytkownika driverz
2017-05-10, driverz
Marka: | Peugeot |
---|---|
Model: | 308 |
Generacja: | I (2007 - 2013) |
Rok produkcji: | 2008 |
Przebieg: | 50 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.6 |
Podsumowanie:
jeslu benzyny w automacie to tylko gaz ratuje to auto, nie wiem jak manual ale miałem przyjemność jechać dieslem w manualu i powiem szczerze było fajnie komfort ten sam a spalanie o niebo lepsze. Części do mojego modelu np nagrzewnica 700 zł tylko oryginał wymiana 200 autoryzowany serwis, w podworkowym serwisie chcieli za to 1500zl. Gaz koszt 2900 i spalaniem się już nie przejmuje, co prawda przy obrotach powyżej 3000 bierze również benzynę ale w całościowym rozliczeniu wychodzi i tak około połowy kosztów w porównaniu do jazdy na samej 98. Serwis zaleca olej lotosa ale musiałem co chwilę dolewać, po zmianie na motul xf problem dolewania zminimalizowany do około 1l na 10000km więc ok.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
a dlaczego średnio, otóż skrzynia automatyczna 4 stopniowa marnie zdaje egzamin na trasie w mieście powiedzmy że ujdzie nie można powiedzieć że zostaje na światłach ale średnie spalanie 10l na 100km psuje wszystko
-
Zawieszenie:
jak to Francuz, wygodny jak na hatchbacka i w miarę się trzyma podczas rocznej eksploatacji wymienione górne łożyska ''macpersona'' (chyba tak sie pisze), pozatym reszta ok
-
Wnętrze:
chyba jeden z największych hatchbackow w jakim siedziałem, widoczność w porządku, z tyłu wystarczy miejsca dla przeciętnych 2 osób, troje będzie miało ciężko więc dluga trasa odpada. Bagażnik w brew pozorom spory potrafi zmieścić 2 duże walizki i 3 małe nie zasłaniając tylnej szyby, na zakupy idealny wózek z marketu mieści się spokojnie (w sensie zakupy z wózka bo samego wózka sklepowego jakoś nie miałem okazji wkładać do auta:), dziecięcy wózek również bez problemu)
-
Komfort jazdy:
pomimo opływowego kształtu czuć spory opór powietrza, auto nie jest stworzone do dużych prędkości i może dlatego uw dziwne wrażenie jakby miał ciężko tak powyżej 130km. Przy dużych prędkościach można spokojnie rozmawiać więc wyciszony jest B. dobrze.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 11l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 10l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 9l/100km |
Zalety i Wady
- wygląd
- zawieszenie
- wnętrze
- zużycie paliwa
- niektóre części dostępne tylko w orginale (cena)