Volkswagen Touareg I (2002 - 2010) - opinia użytkownika Pasjonat V8
2015-06-15, Pasjonat V8
Marka: | Volkswagen |
---|---|
Model: | Touareg |
Generacja: | I (2002 - 2010) |
Rok produkcji: | 2005 |
Przebieg: | 180 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 4.2 V8 |
Podsumowanie:
Dobre auto z rynku wtórnego. Jeśli komuś nie przeszkadza spore zużycie paliwa to samochód godny polecenia. Można śmiało zakładać dobrą instalacje gazową do silników sprzed liftu /do 2007/, koszt instalacji na pewno się zwróci. Automat 6 biegowy Tiptronic godny polecenia i b.trwały. Czy kupił bym jeszcze raz ? Na pewno ale tylko V8 :-) W nowej II generacji niestety nie ma tego motoru a jest on uważany za jedną z lepszych konstrukcji Audi/VW. Szkoda.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Znakomite osiągi, szczególnie po przełączeniu skrzyni na tryb S, rozrząd zrobiony zgodnie z serwisem i silnik dalej chodzi jak pszczółka. Watro zainwestować w systematyczne wymiany oleju. Troszkę pali w mieście ale dźwięk silnika V8 - BEZCENNE. Skrzynia pracuje płynnie i bez szarpnięć praktycznie przy normalnym użytkowaniu nie wymaga napraw. Warto od czasu do czasu podpiąć pod komputer i zaktualizować oprogramowanie.
-
Zawieszenie:
W wersjach V8 głównie ze Stanów w 90% nie było pneumatyki. Ja uważam to za wielki +. Komfort zdecydowanie wystarczający i awaryjność dużo, dużo mniejsza ze względu na nasze "cudowne" drogi.
-
Wnętrze:
Bardzo komfortowe i b.przestronne. Jakość materiałów zdecydowanie lepsza niż w "zwykłych" VW. Minusem są malowane przełączniki na kierownicy i przy opuszczaniu/podnoszeniu szyb /schodzi i łuszczy się farba/. Elektronika jak w każdym aucie tego segmentu z lat 2000-2010 wymaga czasami uwagi ale nic nie jest wieczne. Fajna jest uchylana tylna szyba i pełna regulacja foteli połączona z pamięciami ustawień kierownicy i lusterek. Widoczność jak na tak wielkie auto znakomita. Warto poszukać wersji z kamerą cofania, wtedy jest idealnie, ogromne lusterka dają dobrą widoczność do tyłu, a rozsądnej szerokości słupki i wysoka pozycja za kierownicą dobrą widoczność do przodu /widać nawet krawędzie maski co przydaje się przy manewrowaniu w mieście lub terenie/.
-
Komfort jazdy:
Wyposażenie i komfort jazdy jak w limuzynie klasy premium. Może bez pneumatyki troszkę za bardzo czuć "nierówności - dziury" ale na dobrej nawierzchni jedzie jak po sznurku. Warto dobrać odpowiednie koła /średnica i szerokość/ zgodne z sugerowanymi przez producenta, nie więcej niż 295
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 22l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 14l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 11.5l/100km |
Zalety i Wady
- Przestrzeń w środku
- Osiągi i brzmienie silnika V8
- Komfort jazdy i widoczność
- Uniwersalność
- Wjedzie wszędzie, zimą nie ma mocnych
- Elektronika - odłączyć koniecznie system bezkluczykowego dostępu do auta
- Słabe lampy przednie
- Kosztowne naprawy zawieszenia pneumatycznego
- Tandetne przełączniki na kierownicy i w drzwiach