Zebraliśmy dla Ciebie informacje o 1265 modelach samochodów z 87 marek.
Moc [KM] | — |
---|---|
Pojemność [cm3] | — |
Zużycie paliwa [l/100km] | — |
Przyspieszenie 0–100km/h [s] | — |
Długość [mm] | — |
Szerokość [mm] | — |
Min. pojemność bagażnika [l] | — |
Święcący swoje 30-lecie, pod wieloma względami przełomowy dla marki model Favorit, dość szybko okazał się również zupełnie efektywnym pojazdem sportowym. Debiut na arenie motosportu przeżył już w połowie 1988 roku, na trasie ojczystego Rajdu Szumawa. Załoga Berger – Petera uczestniczyła w nim w ramach testu, konwersja pojazdu dla grupy A nie posiadała bowiem jeszcze homologacji. Ta zaczęła obowiązywać z pierwszym dniem kolejnego roku i w tym sezonie Favorit pojawił się na trasach rajdów tak krajowych jak i zagranicznych. Szósta lokata w „generalce” fińskiego Hankiralli ’89 i jednoczesne zwycięstwo w klasie zapowiadały świetlaną przyszłość tej udanej konstrukcji.
Sukces całkowicie nowej gamy modelowej marki Skoda, zbudowanej w oparciu o przemyślaną i uniwersalną koncepcję oraz złożonej z modeli Popular-Rapid-Superb, zachęcał do dalszych działań. Tuż po rynkowej stabilizacji nowej oferty uznano, że pomiędzy 1,4-litrowym Rapidem (Typ 901) a 2,5-litrowym Superbem (640) jest dostatecznie dużo przestrzeni na kolejny model.
Skoda Favorit, jeden z najważniejszych samochodów w historii marki, w tym roku obchodzi swoje ćwierćwiecze.
Porównując notowania cen używanych aut sprzed roku lub dwóch możemy dojść do wniosku, że Skoda Favorit wcale się nie starzeje, i co za tym idzie, nie traci na wartości.
Mimo że nowy model był nowocześniejszy od poprzednika (skody 120), to jednak nadal znacznie odstawał od innych porównywalnych aut produkowanych w Europie Zachodniej.