Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

BMW SERIA 3 III (E36) (1990 - 2000) - opinia użytkownika marikade1

2013-11-24, marikade1

Marka: BMW
Model: SERIA 3
Generacja: III (E36) (1990 - 2000)
Rok produkcji: 1997
Przebieg: 205 tys. km
Nadwozie: Hatchback [E36]
Silnik: 318ti

Podsumowanie:

Jak wyżej. Jeżdże teraz nowym kompaktem chevroleta i czasem tęsknię za tamta 16-latką...ale nudne prowadzenie jest ceną za niezawodnosć (młody wiek auta). Zaczynałem od PF125 i dlatego mam duży sentyment do aut z klasycznym układem napędowym. Polecam BMW każdemu "świadomemu kierowcy", który nie traktuje czasu spędzonego za kierownicą jako czasu straconego tylko wartość samą w sobie (droga jest celem). Dodatkowa wartość niemierzalna jest taka,że mój czerwony kompakt kupiony za 9tys pln budził większe zainteresowanie i pożądanie innych osób niż mój obecny samochód za 50:) Taka była magia tej malej, zgrabnej, figlarnej beemki.. Pozdrawiam

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    4.0

    Silnik 318ti opisywany jest powszechnie jako złoty środek, idealny kompromis osiągi/koszty eksploatacji. Ja bym powiedział, że jest to absolutna podstawa, że nie powinno być nic słabszego. Mój borykał się z wyciekiem między silnikiem i skrzynią i tak już pozostało do dnia sprzedazy.

  • Zawieszenie:
    4.0

    Dopiero po sprzedaży wyczytałem, ze E36kompact ma zawias z E30. Prowadziła się bardzo dobrze, bardzo przewidywalnie. Potrafiłem na zakrętach , na starych kapciach, odrabiać spore straty do mocniejszych i nowszych aut przednionapędowych, które wyprzedziły mnie na prostej. Poczucie kontroli nad chcącym uciekac w zakręcie tyłem- bezcenne.

  • Wnętrze:
    5.0

    Materiały jak w autobusach, czyli autach projektowanych na milionowe przebiegi. Używając porównania do laptopów powiedziałbym, ze to taki IBM serii T. Poza tym typowo niemieckie przemyślane rozwiązania- po złozeniu oparc tylnej kanapy nie trzeba się martwić, ze przy ich podnoszeniu przytrzaśniemy pasy-te leżą z boków dzięki odpowiednbiemu kształtowi foteli. Tylna częś foteli przednich to plastikowe odlewy- niech sobie dzieci kopią nogami, nawet mały czołg im niestraszny. Licznik przebiegu do nastepnej wymiany oleju daje sie latwo skasowac przze gnazdo serwisowe. Fabryczne radio blaupunkt gra wg mnie świetnie, a dotyk wszystkich knefli to czysta przyjemnosc obcowania z solidnoscią. Szyberdach elektryczny i szyby odsuwały się z dzwiękiem tak solidnym, jakby silniki były już przystosowane do założenia szyb kuloodpornych. Ciekawostka- kiedy termometr zewnętrzny wskazywał okolice zera i poniżej automatycznie włączało mi się podgrzewanie lusterek i tylnej szyby. Ot, giermańce! Nadwozie typu hatchback daje po kombi najlepsze mozliowsci przewozu ładunków nieforemnych (woziłem w mojej beemce rower, co w sedanie czy coupe byłoby na pewno bardziej problematyczne). Co prawda niestety maska otwiera sie od przodu (czyli normalnie, a nie jak w E30 i PF 125 od strony szyby), ale za to dzwiga sie na siłownikach hydraulicznych jak tylna klapa, a silnik jest uszczelniony od dołu plastikową osłoną i kalpa także dokładnie uszczelką- czyli klasa premium. Jedyny minus- dojazdówka zamiast normalnego zapasu, w dodatku jak we francuzach- podwieszona na drucianym koszu pod tylną osią, zapaćkana błotem etc. Pal licho, ze pod autem (w razie czego zaleta,ze nie trzeba wywalac zawartosci bagaznika przy zniamie koła), ale zeby zamontować toroidalną butlę trzeba ciąć nadwozie, wiec raczej zostaje "krótka " butla walcowata zajmujaca 1/3 , i tak niewielkiego, bagażnika. Ja LPG nie załozyłem z tego powodu.

  • Komfort jazdy:
    5.0

    Super. Nie za miękko, nie za cicho, solidnie i po męsku. W zakrętach ni kłazdie się nadmiernie, daje świetne czucie i pozwala bezpiecznie zbliżyć się dzięki temu do granic utraty przyczepności. Najlżejsza w gamie nadwoziowej (compact). Klasyczny układ napędowy- czysta frajda. Kiedyś, jak Bog pozwoli, znowu siądę do auta RWD, a wahającym sie -polecam. Oczy wiscie w zimie i na śliskim trzeba myślec 2xwięcej niż przy FWD, inaczej traktor będzie nas wyciągał z rowu/zaspy.

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 8.2l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 8l/100km
Śr. spalanie - trasa 7.5l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • -zgrabne, kompaktowe:) nadwozie, wg mnie najciekawsza wersja E36
  • -relatywnie lekka(najlżejsza w E36)
  • -dzieki temu jw oraz RWD świetne właściwosci jezdne
  • trwała, solidna konstrukcja
  • sporo części zamiennych dzięki popularnosci modelu
Wady:
  • praktycznie brak możliwości montazu butli gazu w miejscu koła zapasowego(dojazdówka)
  • moj egzemplarz zużywał ok litr oleju na 10tys km, ale przecież nie był nowy...
  • mimo wszystko bardziej skomplikowany w naprawach niz typowe autko kompaktowe, ale to juz zmartwienie mechanika (byle znaleźć dobrego, znającego się na beemkach)
  • tylko przeciętne osiągi mimo 140KM"na papierze"

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale BMW SERIA 3 III (E36) (1990 - 2000) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji BMW SERIA 3 III (E36) (1990 - 2000).

BMW SERIA 3 Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

BMW SERIA 3 opinie

Oceń swoje auto

Testy i porównania

Premiery i nowości