Hyundai i30 I (2007 - 2011) - opinia użytkownika Piotr .T.
2014-02-16, Piotr .T.
Marka: | Hyundai |
---|---|
Model: | i30 |
Generacja: | I (2007 - 2011) |
Rok produkcji: | 2008 |
Przebieg: | 83 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 1.6 |
Podsumowanie:
Nie kupił bym tego samochodu ponownie z powodu sztywności zawieszenia oraz kosztów eksploatacji związanych z ceną części zamiennych.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik o pojemności 1600 jest wystarczająco elastyczny , jednak przy pełnym obciążeniu nie jest już tak dobrze .Mój samochód jest zagazowany od przebiegu 50000 km i nie mam krytycznych uwag do kultury pracy czy spadku mocy.Jedyna uwaga jaka przychodzi mi na myśl to popiskujące co jakiś czas łożysko dociskowe .
-
Zawieszenie:
Zawieszenie oceniam na podstawie porównania z innymi samochodami z których korzystam , a są to Skoda Octavia 2012 oraz VW Polo 2009 , a więc na trasie jest dobrze twarde zawieszenie nie jest podatne na przechyły , pewne zachowanie na wirażach . Jazda miejska w polskich realiach to już inna bajka . Każda dziurka w nawierzchni jest wyzwaniem dla pasażerów . Zawieszenie pracuje głośno , a najsłabszym ogniwem są łączniki stabilizatorów wymieniane w moim I30 już trzy razy !
-
Wnętrze:
W wersji Koreańskiej materiały we wnętrzu bardzo przyzwoitej jakości poza tkaniną pokrywającą fotele . Przy przebiegu około 70000 km pojawiły się przetarcia na boku oparcia kierowcy !!! oraz krusząca się gąbka oparcia.
-
Komfort jazdy:
Trasa tak. Miasto nie .
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 8l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6l/100km |
Zalety i Wady
- niska cena zakupu
- zadowalające wyposażenie
- przyzwoity silnik współpracujący z inst. gazową
- twarde zawieszenie uciążliwe w eksploatacji miejskiej
- niskiej jakości materiał obiciowy foteli
- niskiej jakości łączniki stabilizatorów
- wysokie ceny części zamiennych