Opel Agila - opinia użytkownika Strażak
2006-08-28, Strażak
Marka: | Opel |
---|---|
Model: | Agila |
Generacja: | — |
Rok produkcji: | — |
Przebieg: | — |
Nadwozie: | — |
Silnik: | — |
Podsumowanie:
Po pierwsze dla autorów programu: Agila pisze się przez jedno L ! Zapoznałem się z opiniami użytkowników i z pełnym szacunkiem ale muszę stwierdzić że w kilku przypadkach sami użytkownicy są winni pewnych niedomagań. Mam tu na myśli poprzednika wpisu. Zachowanie w koleinach zależy w dużej mierze od opon i amortyzatorów. Ja jeżdżę na oponach Dunlop, które polecił mi mój zaufany serwis ogumienia. Samochód bez względu na pogodę zachowuje się jak przyklejony do jezdni. Nie rzuca w koleinach, nie znosi z toru jazdy przy mijaniu Tira, nie piszczy na zakrętach (tak jak Continentale). Niestety na oponach zimowych (Sawa) jest znacznie gorzej ale za to nie mam problemów przy jeżdzie po śniegu i błocie pośniegowym. Na zimówkach nosi i rzuca w koleinach ale jest to wynik miękkiej gumy stosowanej w tego rodzajach oponach. Ja posiadam Agilę (1,2 z 2003 r. zgazowaną) od dwóch lat i praktycznie nie mam większych problemów. Zszokowała mnie tylko wymiana żarówek reflektorowych - w rezultacie musiałem zdjąć przedni zderzak ! Niestety opinie na temat tylnych amortyzatorów są prawdziwe. W moim aucie są już do wymiany. Jednak nic więcej ponad normalną eksploatację nie występuje. Silnik faktycznie jest trochę głośny ale nie bierze oleju. Zużycie gazu to ok. 8 l/100 km. w mieście. Układ kierowniczy i zawieszenie trzyma się bardzo dobrze co potwierdził ostatnio diagnosta na przeglądzie. Auto małe ale żwawe, znakomite do jazdy po mieście choć na trasie też sprawuje się dobrze. Nie rozumiem opinii narzekalskich, że auto jest małe - to akurat widać w trakcie zakupu. Ja jestem generalnie zadowoloiny z auta a żona wręcz zachwycona. Moja, podkreślam moja Agila jest bezawaryjna, po 3 latach eksploatacji właściwie tylko ją ulepszałem a nie naprawiałem. Polecam to autko osobom, które nie mają przesadnych wymagań i oczekują, że samochód będzie bezawaryjny, w miarę wygodny, tani w eksploatacji i zwawy. Co do Serwisu - cóż, ja mam swój autoryzowany Serwis i nie mogę narzekać. Ostatnio wymieniłem olej za 150 zł. wraz z filtrem i robocizną ! Olej firmowy Opla z certyfikatem, w którym wyraźnie wpisano: następna wymiana po 30.000 km. lub 2 latach ! Życzę miłych wrażeń :-)
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
-
Zawieszenie: