Opel Meriva B (2010 - teraz) - opinia użytkownika Piotr
2016-05-19, Piotr
Marka: | Opel |
---|---|
Model: | Meriva |
Generacja: | B (2010 - teraz) |
Rok produkcji: | 2016 |
Przebieg: | 1 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.4 |
Podsumowanie:
Na Merivę przesiadłem się z Astry 2 i w tym zestawieniu widzę wyraźnie większy komfort jazdy. Stu konny silnik benzynowy jest najsłabszym z silników montowanych obecnie w Merivie, jednak dla kogoś kto ponad "ruszanie z gwizdkiem" stawia wygodę i stabilność jest to właściwy wybór. Mając do wyboru mocniejszy silnik czy bogatsze wyposażenie wybrałem to drugie i uważam, że to był właściwy wybór.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik cichy i pracuje płynnie. Daleko mu do osiągów sportowych, ale dla doświadczonego kierowcy, który już nie musi wystartować jako pierwszy spod świateł wystarczający. Skrzynia biegów pracuje lekko. Wygodnie umieszczona dźwignia o niewielkich skokach.
-
Zawieszenie:
Nie jest za twarde jak w innych tego typu samochodach. Pracuje cicho, nie buja. Stabilizatory bardzo dobrze trzymają auto w zakrętach. Dobrze tłumi podczas jazdy po bruku jak i po zapomnianych przez rajców gminnych drogach. Na równym asfalcie po prostu auto płynie.
-
Wnętrze:
Wszystko co trzeba jest pod ręką. Kilka przydatnych schowków. Wykończenie tablicy staranne. Zegary i wskaźniki czytelne. Ustawienia komputera intuicyjne. Fotele wygodne, z możliwością dokładnego dopasowania do upodobań. Bardzo praktyczny system konfiguracji tylnych foteli, świetne rozwiązanie konsoli środkowej z systemem szyn. Porażką jest sposób zamocowania rozkładanych stolików dla pasażerów siedzących z tyłu. Stoliki te są przynitowane do ramy uparć foteli przednich. Szkoda, że nie są przykręcane bo teraz sprawiają problem gdy chcemy założyć pokrowce na siedzenia lub po prostu pozbyć się tych stolików.
-
Komfort jazdy:
Przyspieszenie wystarczające. Wyprzedzenie tira nie sprawia problemów. Sama jazda jest przyjemna. Wewnątrz cicho i rozmowy można prowadzić normalnym głosem. Bardzo dobrze spisują się systemy wspomagające jazdę czy ruszanie pod górkę. Bałem się elektrycznego hamulca postojowego, bo to dla mnie nowość. Jestem jednak mile zaskoczony jego sprawnością i wygodą obsługiwania. Tylne drzwi otwierają się "pod wiatr" i jest to świetne rozwiązanie - bardzo wygodnie wsiada się do tyłu, umieszcza tam dziecko w foteliku, czy wkłada np. walizkę.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | — l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | — l/100km |
Zalety i Wady
- wygodny
- cichy
- ergonomiczy
- posiada liczne schowki
- zamontowane na stałe (przynitowane) stoliki dla pasażerów siedzących z tyłu
- brak (jak niemal we wszystkich samochodach) dodatkowych gniazd do podlaczenia GPS-a, kamerki itp