Volvo V50 I (2004 - 2007) - opinia użytkownika kolega
2016-04-03, kolega
Marka: | Volvo |
---|---|
Model: | V50 |
Generacja: | I (2004 - 2007) |
Rok produkcji: | 2006 |
Przebieg: | 160 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 2.0 D |
Podsumowanie:
Auto godne polecenia. Zaskoczyło mnie wieloletnią bezawaryjnością i atrakcyjnym kosztem utrzymania. Lata pokazały, że jest to dopracowana konstrukcja bez znaczących mankamentów bo jedyne co przez 8 lat go sprowadziło na lawetę to jednorazowy przypadek rozkodowania się stacyjki. Auto ma dużo wspólnego z Focusem ale skutecznie atakuje klasę średnią.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Jest to precyzyjna skrzynia ale przy dynamicznym starcie do setki brakuje mi trochę w kwestii momentu obrotowego
-
Zawieszenie:
Nie mamy w Polsce najlepszych dróg... A ja z całą pewnością nie jestem najbardziej łaskawym dla zawieszenia kierowcą. A jednak działało i działa jak należy
-
Wnętrze:
Nie stuka, nie skrzypi, w pełni szczelne. Tapcierka materiałowa zupełnie niepodatna na zużycie. Konsola środkowa jest moim zdaniem w około 80% intuicyjna w obsłudze. Denerwuje narastające proporcjonalnie do prędkości wycie przy niezapięciu pasów ale jak komuś bardzo zależy to pewnie wystarczy przeciąć jakiś kabelek przy fotelu.
-
Komfort jazdy:
Nie jestem szczególne wyrachowany i wymagający w tej kwestii. Stąd pewnie moja wysoka nota. Na dłuższych trasach dupsko trochę boli więc pewnie dałoby się stworzyć lepsze fotele.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 7.2l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6.6l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5.3l/100km |
Zalety i Wady
- Ręczę za bezawaryjność tej wersji jeśli trafisz na egzemplarz w uczciwym stanie
- Silnik o ogólnie przyzwoitej dynamice i kulturze pracy
- Materiały wnętrza niepodatne na ślady zużycia
- Bardzo pewne i precyzyjne prowadzenie zapożyczone chyba od Forda
- Wygodna obsługa konsoli środkowej
- Przyzwoite wyposażenie podstawowej wersji Kinetic
- Przestronne wnętrze porównywalne z klasą średnią (auto na płycie Focusa)
- Mimo że diesel nie ma nigdy problemów z zimową rozpałką
- Mógłby mieć trochę szybszy start do setki
- Faszystowski system piszczenia o niezapiętych pasach