Volvo V50 I (2004 - 2007) - opinia użytkownika Marcin
2016-04-11, Marcin
Marka: | Volvo |
---|---|
Model: | V50 |
Generacja: | I (2004 - 2007) |
Rok produkcji: | 2006 |
Przebieg: | 240 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 2.0 D |
Podsumowanie:
Chciałbym aby mój kolejny samochód była tak niezawodny jak to Volvo. Naprawy wymagało to co się eksploatuje - koszty spalania zrekompensowały te większe naprawy kilkukrotnie np. dwumas czy rozkodowanie kluczyków. Silnik PSA to jedyna rzecz której się obawiałem ale odziwo, czy to użytkownicy fordów, citroenów, volvo z tym silnikiem chwalą go nawet przy bardzo dużych przebiegach. ( 1,6 już nie ;) ) Polecam!
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Skrzynia 6 biegowa - jak ktoś raz taką miał to nastepny też musi mieć 6 biegów.
-
Zawieszenie:
Rewelacja - płyta podłogowa focusa ( z czasów gdy focus wyznaczał standardy w WRC) ... nie jakieś wielowachaczowe coś co się psuje w niemieckich złomach
-
Wnętrze:
Bez przepychu ale stylowo, wszystko na swoim miejscu - taka IKEA. Jedyna wada to przedzierający się boczek siedzenia kierowcy - model pół skóra z przeszyciami ( pojawia się ok 100.000 i dalej postępuje) - 200zł naprawa u tapicera, 1200 w ASO ( powinna być na to akcja serwisowa bo nie widziałem jednego auta który by tego nie miał - chyba że naprawił albo jezdził jakiś dziadek na kozich skórach czy koralikach ;)
-
Komfort jazdy:
Klei się do drogi. Super przyśpiesza. Bardzo wygodne fotele - a'la kubełki. Ale mógł by być ciut większy - ala 4 osób OK - dla 5tki to już tylko na małe odcinki.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 7l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6.2l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5.2l/100km |
Zalety i Wady
- Stosunek osiągów do spalania
- Design
- Przyśpieszenie
- Przyczepność
- Bezawaryjność
- Dużo części z Forda - koszty serwisu
- Bezpieczeństwo ( np. grubość i cięzar drzwi)
- Złe oprogramowanie które powoduje że rozprogamowuje się imobbilizer ( gdy akumulator pada) - laweta - nowy soft tylko w aso i 600zł w kieszeni mniej
- Koło dmumasowe ( jak we wszystkich nowszych konstrukcjach) - komfort OK - ale koło w końcu trzeba wymienić - u mnie 240tyś, a niektórzy mówią że ok 100k już wymieniali
- Filtr cząstek stałych jak jest
- Łożyska - jak się sypią to olecam wymianiać parami ( drugie na osi się niebawem odezwie)
- W półskórach - pękające obicie boku
- Niektórzy narzekają że bardzo nisko sie do niego wsiada