BMW SERIA 5 IV (E39) (1995 - 2004) - opinia użytkownika Przemas
2012-09-16, Przemas
Marka: | BMW |
---|---|
Model: | SERIA 5 |
Generacja: | IV (E39) (1995 - 2004) |
Rok produkcji: | 1998 |
Przebieg: | 160 tys. km |
Nadwozie: | Sedan [E39] |
Silnik: | 528i |
Podsumowanie:
Nic dodać, nic ująć
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik jest bez zarzutu, jest bardzo dynamiczny, nie brakuje mu mocy z żadnym zakresie obrotów. Za to skrzynia automatyczna skrzynia biegów (ZF-owska) pracuje już tylko dobrze. Rożnica w przyspieszeniu do "setki" między "automatem" i "manualem" to ponad sekunda na korzyść "manuala"! Kolosalną zaletą jest jednak fakt, że biegi są przerzucane bardzo sprawnie.
-
Zawieszenie:
Zawieszenie jest wyważone; jest na tyle twarde, by na szybkich zakrętach nie powodować zbyt wielkich przechyłów karoserii, jednocześnie jest na tyle miękkie, by skutecznie tłumić niezbyt duże nierówności.
-
Wnętrze:
Tak jak w innych modelach "beemki" w 5-ce także wszystko jest ergonomiczne- nie trzeba wiele czasu, by nauczyć się rozmieszczenia wszelkich przycisków.
-
Komfort jazdy:
Seria 5 to bardzo porządny samochód. Kupujący spodziewa się komfortu jazdy i taki też otrzymuje. Jednak, na życzenie, 528i może stać się samochodem, który nie odstaje wiele, od porządnych sportowych konstrukcji.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 13l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 10.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 8l/100km |
Zalety i Wady
- Dynamiczny silnik
- Dobrze dostrojone zawieszenie
- Pomimo 17 lat, które minęło od premiery, samochód nadal prezentuje się elegancko
- Czasami przysypiający "automat"(redukcje), który dodatkowo jest wybitnie ustawiony w stronę komfortu jazdy