Fiat Seicento (1998 - 2010) - opinia użytkownika Marek
2015-11-20, Marek
Marka: | Fiat |
---|---|
Model: | Seicento |
Generacja: | (1998 - 2010) |
Rok produkcji: | 2002 |
Przebieg: | 230 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.1 |
Podsumowanie:
Rewelacyjny samochód na dojazdy do pracy, rekreacyjne wypady za miasto, w teren, samochód bagażowy. Istny wół roboczy. :)
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik bez remontów - wyłącznie bieżące naprawy eksploatacyjne, wymiana uszczelek, rozrząd itp. Tylko raz nastąpił wyciek oleju ze skrzyni. Z jakiegoś powodu odkręciła się śruba do jego zlewania (czy coś koło tego). Nigdy nie była naprawiana. Mankamentem były psujące się podzespoły elektryczne: 1. Alternator - wymiana dwa razy 2. Silnik chłodnicy - wymiana dwa razy 3. Silnik wycieraczek przednich - wymiana raz 4. silnik wycieraczek tylnych - nie naprawiałem 5. Centralny zamek (zakładany w salonie) - nie otwiera drzwi ale zamyka 6. Podświetlenie konsoli centralnej - nie działa, nie naprawiałem 7. Wymiana cewki zapłonowej - moja wina, ale i tak przejechał na dwóch cylindrach ponad 100km
-
Zawieszenie:
Mały ale twardy... jeździ na szosie jak i w terenie. Zawieszenie lepsze niż bardzo dobre. W zasadzie tylko wymiana amortyzatorów i jakieś drobne naprawy (uszczelki czegoś tam)
-
Wnętrze:
To jest wersja Actual - wtedy, Aktualnie najbiedniejsza. Nie ma komputera, nie ma kolorowych wyświetlaczy. Brakuje mi tylko zamykanych schowków.
-
Komfort jazdy:
Jeździ mi się lepiej niż RAV4.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 7.2l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6.8l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6.5l/100km |
Zalety i Wady
- Tani w utrzymaniu
- Prawie terenowy ;)
- Kłopoty ze sprzętem elektrycznym
- Pali więcej niż innych - niewiele ale...