Honda Civic VI (1996 - 2000) - opinia użytkownika Bogdan Bork
2012-12-16, Bogdan Bork
Marka: | Honda |
---|---|
Model: | Civic |
Generacja: | VI (1996 - 2000) |
Rok produkcji: | 1996 |
Przebieg: | 155 tys. km |
Nadwozie: | Sedan |
Silnik: | 1.4i |
Podsumowanie:
Bardzo dobry samochód dla początkujących kierowców. Zapewnia optymalną dynamikę przy stosunkowo niewielkim zapotrzebowaniu na paliwo. Jest tani w zakupie, funkcjonalny, nieduży - nadaje się do miasta. Koszty naprawy są na niskim poziomie a ponadto powodów do naprawy jest niewiele. Od zakupu do teraz nie musiałem nic w auci grzebać. Nic poza wymianami eksploatacyjnymi, to niemal 30 tyś km spokojnego podróżowania w aucie z przedziału 100-200tkm. Naprawdę godne polecenia autko.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Rewelacja! Silnik pracuje bez zarzutów niemniej, trzeba uważać na uszczelkę podszybia. W wypadku zalania kanałów nawiewu oraz środka zamoknięciu ulega wiązka kabli komputera pokładowego. Mokra wiązka sprawia, że silnik zaczyna wariować, ale wystarczy dobrze wysuszyć i wszystko wraca do normy. Skrzynia pracuje bez zarzutu, dużo lepiej niż w wielu nowych samochodach - bo i z takimi obcuje.
-
Zawieszenie:
Pracuje świetnie i bezawaryjnie. W testach zawieszenia wypada dużo lepiej niż niejeden nowy samochód. Rzecz jasna trakcji nie można się spodziewać jak w nowym aucie. Skomplikowane wielowahacze zapewniają lepszą trakcję, brak ESP też nie pomaga, ale auto nie buja się na zakrętach, pewnie pokonuje łuki, dobrze wybiera nierówności i w zasadzie jest niewymienialne - nie spodziewam się awarii.
-
Wnętrze:
Zaskakująco dobre tworzywa wnętrza. Tkaniny, welury, plastiki są estetyczne, nieźle spasowane, nawet wstawki drewnopodobne nie straszą. Całe wnętrze jest ergonomiczne, wszystko jest tam gdzie się tego można by spodziewać. Mankamentem jest problem odklejających się podsufitek w wersjach z szyberdachem oraz sporadyczne skrzeczenie plastików. Warto zaznaczyć, że moja Honda była wyprodukowana w Anglii, wnętrze nie jest japońskie, można je spotkać w Roverze 400 co ma niebgatelne znaczenie. W japońskich egzemplarzach wnętrza są gorzej wykonane, ale za to mechaniczny montaż jest na wyższym poziomie - coś za coś.
-
Komfort jazdy:
Po pokonaniu 1200 kilometrów po polsce - z północy na południe i z powrotem - nie odczuwałem zmęczenia. Po prawdzie zaskakuje mnie komfort podróżowania tym niepozornym autkiem, jest porównywalny do poziomu Saaba 9000, którym też miałem okazję przejechać niejedną trasę. Fotele sa dobrze wyprofilowane, wygodne, zapewniają niezłe trzymanie boczne i jeśli ktoś lubi siedzieć bliżej asfaltu budzą bardzo pozytywne odczucia. W mieście sprawdza się jego nieduży rozmiar, Widoczność do tyłu jest kiepska ale za to czytelne lusterka i stosunkowo niewielka średnica zawracania pozwala komfortowo parkować.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 8l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5.5l/100km |
Zalety i Wady
- Dynamiczna i trwała jednostka napędowa
- Trwałe zawieszenia
- Przyjemne wnętrze
- Pakowny bagażnik
- Wygodne fotele
- Ciekawa sylwetka auta
- Niska cena
- Niskie koszty części zamiennych
- BEZAWARYJNOŚĆ
- Słaba perforacja, korodujące nadkola, progi, etc.
- Nieszczelne szyberdachy
- Skrzypiące plastiki wnętrza
- Nietrwałe elementy układu wydechowego
- Ulokowanie komputera pokładowego pod wentylatorem nawiewu
- Nieefektywne działanie nawiewów
- Słabe siłowniki szyb elektrycznych