Jeep Grand Cherokee IV [WK2] (2010 - teraz) - opinia użytkownika Grzegorz Pałasz
2014-11-13, Grzegorz Pałasz
Marka: | Jeep |
---|---|
Model: | Grand Cherokee |
Generacja: | IV [WK2] (2010 - teraz) |
Rok produkcji: | 2013 |
Przebieg: | 69 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 3.0 CRD |
Podsumowanie:
Powyżej podałem średnie spalanie nieco wyidealizowane. Naprawdę wygląda to tak: Jazda niemiecką autostradą 160-180 km/h kosztuje 12,5 l/100 km. Agresywna jazda po polskich drogach to 11,5 l/100 km. Spokojna jazda pozwala uzyskać te 9,5 l/100 km. W mieście zużycie spada do ok 10.1 l/100 km. Udało mi się jechać za 8,6 l/100 km ale w Szwecji :-)
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik mocny i elastyczny. Ładnie pracuje i nie jest nadmiernie łakomy. Skrzynia biegów radzi sobie dobrze ze zmianą. Irytujący jest tylko moment "zawahania" przy gwałtownym dodaniu gazu.
-
Zawieszenie:
Mam pneumatyczne. Bardzo dobrze wybiera dziury a jednocześnie jest dość sztywne by szybko pokonywać zakręty. Maksymalnie uniesione daje 28 cm prześwitu - tylko do bardzo wolnej, terenowej jazdy.
-
Wnętrze:
Podoba mi się. Jest przytulne. Regulacja foteli wielopłaszczyznowa, grzeją albo wentylują, łapki nie marzną dzięki grzanej kierownicy, z tyłu bardzo dużo miejsca na nogi i też grzane fotele. Trochę mało schowków i mały jak na tak duże auto bagażnik (pełnowymiarowe koło zapasowe)
-
Komfort jazdy:
Nie mam zastrzeżeń. Jedzie dobrze po autostradzie i po łące, po prostym i po krętym. Dzięki różnym bajerom, jedzie właściwie sam. Kierowca musi tylko kręcić kierownicą. Ma aktywny tempomat, automatyczną zmianę świateł z drogowych na mijania i odwrotnie, kontroluje martwą strefę, ciśnienie w oponach i ściemnia lusterka. Auto dla lenia.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 10.4l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 10.1l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 9.5l/100km |
Zalety i Wady
- Mocny i elastyczny silnik
- Dobra skrzynia biegów
- Komfort jazdy
- Bezpieczeństwo
- Cena w porównaniu do konkurencji
- Jeszcze nie znalazłem