Volkswagen Passat B7 (2010 - 2014) - opinia użytkownika Doktors
2012-11-24, Doktors
Marka: | Volkswagen |
---|---|
Model: | Passat |
Generacja: | B7 (2010 - 2014) |
Rok produkcji: | 2010 |
Przebieg: | 35 tys. km |
Nadwozie: | Sedan |
Silnik: | 1.8 TSI |
Podsumowanie:
Auto ma 17 miesięcy eksploatacji, w tym czasie co 2-3 miesiące ląduję w serwisie z drobnymi usterkami: -brak reakcji na przyciskanie pedału przyśpieszenie (2 razy, za drugim razem autko zawiezione na lawecie do serwisu - brak kodu błędu w komputerze); - gasnące oświetlenie deski rozdzielczej (2 razy - brak kodu błędu); - gasnący wyświetlacz MFA (2 wizyty w serwisie - brak kodu błędu; opisana usterka wg VW nie jest usterką, gdyż w trybie oświetlenia zewnętrznego "auto" wyświetlacz MFA nie gaśnie, tylko ściemnia się w ten sposób sygnalizując (!) konieczność włączenia przez kierowcę świateł mijania (oficjalne pismo importera do sieci serwisowej VW); u mnie wyświetlacz MFA gaśnie/ściemnia się (VW) przy włączonych światłach mijania - czyli co ma mi sygnalizować. Posiadany przeze mnie Passat B7 jest pierwszym samochodem tej marki, i zarazem ostatnim pojazdem koncernu VAG. Wcześniej miałem Fabię 1,4 16V (2005) i Octavię II 1,9 TDI - lałem paliwo i jechałem dalej.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Mam mieszane uczucia - osiągi silnika nie idą w parze z jego jakością. Za przyspieszenie i radość z jazdy powinna być ocena dobra (minus za słabą elastyczność od dołu). Jednakże obsługa silnika zasługuje na ocenę bardzo słabą. Apetyt na olej jest moim zdaniem ponadprzeciętny jak na benzyniaka, dolewam co najmniej ćwiarteczkę na każdy przejechany tysiąc km, problem zaczął się po 15000 km. W serwisie pocieszyli mnie, że norma dla tego silnika to literek oleju na 2000 km.
-
Zawieszenie:
Neutralne zachowanie w każdej sytuacji, autko niczym mnie negatywnie nie zaskoczyło.
-
Wnętrze:
Typowa "teutońska" ergonomia, bez polotu, ale wszystko umieszczone tam gdzie być powinno, obsługa intuicyjna. Jedyny minus za jakość fotela kierowcy - nieznacznie się chwieje, co w serwisie określono normalnym zużyciem.
-
Komfort jazdy:
Bez fajerwerków, ale też bez negatywnych zaskoczeń oprócz irytujących kłopotów z elektroniką.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 11l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 9.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7l/100km |
Zalety i Wady
- przestronność wnętrza
- cena nie odpowiadająca jakości
- irytujące drobne usterki