Volkswagen Passat B7 (2010 - 2014) - opinia użytkownika Zgred
2017-08-27, Zgred
Marka: | Volkswagen |
---|---|
Model: | Passat |
Generacja: | B7 (2010 - 2014) |
Rok produkcji: | 2010 |
Przebieg: | 130 tys. km |
Nadwozie: | Sedan |
Silnik: | 2.0 TDI |
Podsumowanie:
Samochód mocno poprawiony względem poprzednika, który niestety miał dość dużo drobnych i mniej drobnych usterek. Samochód w miarę ekonomiczny, pod warunkiem wyboru silnika 2,0 TDI ( 1,6 TDI - za słaby, a silniki benzynowe mocno awaryjne i paliwożerne). Wnętrze wykonane poprawnie, z dobrych materiałów i nieźle spasowane. Ale można było by się do kliku rzeczy przyczepić. Największą wadą modelu jest ogromna ilość samochodów ze skręconymi licznikami.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik to sprawdzona i poprawiona konstrukcja, dość ekonomiczna i dynamiczna. Dużo wad wieku dziecięcego poprawiono, jt awaryjny napęd pompy oleju czy awaryjne klapy w kolektorach dolotowych. Jednak przedwczesne awarie kół zamachowych, czy kompresora AC nadal są normą.
-
Zawieszenie:
Zdecydowany postęp w porównaniu do wielowachacza. Samochód prowadzi sie dobrze, a zawieszenie nie przysparza dużo problemów. Koszt napraw jest relatywnie niski, no i co ważne łatwi zdiagnozować luz ( w przeciwieństwie do wielowahacza )
-
Wnętrze:
Ergonomia na wysokim poziomie, jakość materiałów niezła, spasowanie takżena zadowalającym poziomie. Po 200 tyś nie widać wielkiego zużycia, chyba że kręcone tylko po mieście, ale to normalna sprawa.
-
Komfort jazdy:
Samochód komfortowy, wygodny ale nie przesadnie miękki. Fotele z obszerna regulacją , często sterowane elektrycznie, i podgrzewane.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 8l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6l/100km |
Zalety i Wady
- w miarę bezawaryjny silnik
- dobra jakość wykonania wnętrza
- niskie koszty eksploatacji
- bardzo duży problem z zakupem zadbanego egzemplarza
- krotka żywotność skrzyń DSG
- kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne