BMW SERIA 5 III (E34) (1988 - 1997) - opinia użytkownika Krystian
2017-06-10, Krystian
Marka: | BMW |
---|---|
Model: | SERIA 5 |
Generacja: | III (E34) (1988 - 1997) |
Rok produkcji: | 1988 |
Przebieg: | 500 tys. km |
Nadwozie: | Sedan [E34] |
Silnik: | 525 i |
Podsumowanie:
Zdecydowanie auta nigdy nie sprzedam, bardzo ciężko rozstać się z takim autem, można bardzo tanio ubezpieczyć takie auto korzystając z 70% zniżki w PZU (nawet auto nie zarejestrowane jako zabytek)
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Mimo że posiadam dosyć archaiczny silnik m20 nie narzekam na jego osiągi, ani na spalanie który o dziwo jest bardziej okonomiczny niż się wydaje, dźwięk tej starej rzędowej szóstki jest nie do opisania, basowy pomruk i brutalna symfonia na wyższych obrotach nie zdradza, że to ledwie 2.5l wprost przeciwnie gdy kogoś zapytasz na jaką pojemność "stawia" zwykle usłyszysz że 3-3,5l. Skrzynia wybiera biegi bardzo precyzyjnie lecz zdążają się luzy na wybieraku i należy wymienić gumy i koszyk.
-
Zawieszenie:
W moim egzemplarzu posiadam zawieszenie m technik, jest twarde, dobrze trzyma się drogi i nie przechyla na zakrętach, jednak podczas jazdy po złej nawierzchni może być trochę niekomfortowe.
-
Wnętrze:
Po 30 latach wnętrze wygląda jak nowe, intuicyjne rozmieszczenie przycisków, wykonane bardzo solidnie mimo swojego wieku nie trzeszczą rzadne plastiki, wadą mogą być odklejające się boczki w drzwiach, z biegiem czasu potrafi odklejać się tapicerka, ale po wizycie u tapicera i porządnym podklejeniu problem znika.
-
Komfort jazdy:
Siedzi się nisko, wygodnie, duży zakres regulacji fotela pozwala znaleźć swoje idealne ustawienie, kabinie jest bardzo cicho a bardzo dobre oryginalne nagłośnienie umila czas podczas podróży, mógłbym mu dać miano króla autostrad gdyby nie jedna mała wada, jeżeli ktoś posiada most o przełożeniu 3,73 lub mniejszym to denerwujące może być że przy 110kmh mamy już 2,5tys obrotów.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 12l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 11l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 8.7l/100km |
Zalety i Wady
- Dusza
- Tanie naprawy
- Niska cena części
- Komfort
- Niesamowite wyposażenie jak na lata 80
- Dobre wygłuszenie
- Pancerna jednostka m20
- Solidna, bezpieczna konstrukcja
- W początkowym okresie produkcji Niemcy nie oszczędzali i poprowadzili pełną wiązkę elektryczną
- Brak najmniejszego śladu rdzy po 29 latach
- Po roku 90, auta przestały być tak dobrze zabezpieczone przed korozją i rdzewieje wiele elementów
- Jadąc autem z pod znaku bawarskiej marki społeczeństwo przypisuje Ci metkę idioty na czole