BMW SERIA 5 V (E60/E61) (2003 - 2010) - opinia użytkownika Jacek
2016-08-23, Jacek
Marka: | BMW |
---|---|
Model: | SERIA 5 |
Generacja: | V (E60/E61) (2003 - 2010) |
Rok produkcji: | 2006 |
Przebieg: | 180 tys. km |
Nadwozie: | Sedan [E60] |
Silnik: | 520d |
Podsumowanie:
Należy pamiętać, że nie kupuje się auta tylko konkretny egzemplarz. Ja swojego szukałem długo i trafiałem na wielu cwaniaków zanim znalazłem zadbaną Betkę godną uwagi. Jeśli kupujesz pierwsze oglądane auto to bez względu na markę prosisz się o późniejsze problemy. Jeśli sprawdzisz dobrze egzemplarz i prześwietlisz jego historię to unikniesz niespodzianek a auto będzie służyć latami. Ta zasada dotyczy każdej marki. Nie bójcie się 2 litrowego diesla, wytnijcie klapki w kolektorze, dbajcie o wymiany oleju a silnik odwdzięczy się bezawaryjnością. 163 ma taką samą dynamikę jak 177 konny, ponieważ ten drugi waży ok 150-200 kg więcej, więc osiągi mają zbliżone. Miałem auta japońskie, miałem francuzy, amerykańskie, niemieckie i brytyjskie, każde auto miało swoje plusy i minusy. Nie ma złych marek są złe egzemplarze. Dopiero BMW dało mi radość z jazdy, a moja żona zatwardziała wielbicielka audi, gdy pojeździła trochę moja piątką to sprzedała swoją TT-tkę i kupiła sportowe coupe z Bawarii :)
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Straszą, że lepiej wybrać 3.0 a ja się śmieję za każdym razem gdy podjeżdżam na stację benzynową, ze spalaniem 5 litrów oleju w trasie (150 km/h na tempomacie i 5,8l). Powiem tak, cwaniak woli się pochwalić, że ma mocny silnik a te mocne są często zajeżdżone, szybciej zużywają części, normalny człowiek wybiera coś nie zakatowanego i cieszy się bezawaryjnością. Moje fabryczne 163 konie mają 8 sekund do setki, co wystarczy do dynamicznej jazdy gdy trzeba.
-
Zawieszenie:
Bajka, między serią 3 a 5 jest przepaść w zawieszeniu i komforcie jazdy. Ten samochód nie jeździ on płynie. Oczywiście nie w m pakiecie, bo wtedy zawieszenie jest sztywniejsze. Normalny równa się wygodny i komfortowy
-
Wnętrze:
To jest jednak limuzyna klasy Premium. Wnętrze w każdym wariancie jest indywidualnie dopasowywane do klienta stąd nie ma dwóch takich samych. Jakość i wyposażenie z najwyższej półki
-
Komfort jazdy:
Kto raz się przejedzie nie chce wysiadać
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 7.8l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6.4l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5l/100km |
Zalety i Wady
- Dynamika
- Wygląd
- Spalanie
- Komfort
- Ceny części 30% droższe i droższe serwisowanie, to jednak auto Prremium