Ford Focus III (2010 - teraz) - opinia użytkownika Piotr
2014-12-12, Piotr
Marka: | Ford |
---|---|
Model: | Focus |
Generacja: | III (2010 - teraz) |
Rok produkcji: | 2012 |
Przebieg: | 42 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 1.6 EcoBoost |
Podsumowanie:
Jak na razie jestem zadowolony z tego auta. Czas pokaże czy moja opinia na jego temat nie ulegnie zmianie. Wszystkie w/w usterki traktuję jako tzw. "dolegliwości wieku dziecięcego" - mam nadzieję, że to będą jedyne jego problemy.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Jak na razie sprawuje się doskonale. Bardzo elastyczna i dynamiczna jednostka napędowa, doskonale sprawdza się w ruchu miejskim podczas manewrów wyprzedzania. Odczuwalne przyspieszenie nawet na 5 i 6 biegu. Na forach internetowych można znaleźć mnóstwo informacji na temat chip tuningu, niestety nie znam żadnego dobrego warsztatu tuningowego w Trójmieście, który byłby w stanie zmapować moją 150-konną jednostkę. Ponadto o jego elastyczności może świadczyć fakt, że ten sam silnik w wersji 182KM nie różni się niczym od 150-konnego poza softem. Rzekomo można podciągając moc silnika do około 200KM bez uszczerbku na jego żywotności oraz turbiny, jednak jak to jest w praktyce, chyba tego nie wie nikt - po prostu jeszcze zbyt krótko te jednostki są na naszym rynku i trzeba będzie trochę poczekać na konkretne dane. Zużycie paliwa podawane przez producenta w folderach reklamowych należy traktować z bardzo dużym przymrużeniem oka (a najlepiej z zamkniętymi oczami ;-)))) Auto, które waży prawie 1400kg (kombi) i ma silnik o mocy 150KM musi swoje spalić, a to co pokazuje jego komputer pokładowy traktuję jedynie poglądowo. Najlepszym miernikiem jego apetytu na benzynę jest prowadzenie własnego dziennika, w którym będziemy odnotowywać każde tankowanie i sprawdzimy ile na tych tankowaniach przejechaliśmy kilometrów. Taki test da nam rzeczywisty pogląd na zużycie paliwa w cyklu mieszanym. W moim przypadku wynosi on 8,9L/100km w pierwszym roku eksploatacji i pokonaniu dystansu 21100km oraz 8,8L/100km przy stanie 42700km po drugim roku eksploatacji. Tu muszę zaznaczyć, że około 85% tras to cykl miejski, a pozostałe 15% to wyjazdy na wakacje/urlop.
-
Zawieszenie:
Moim zdaniem doskonałe, świetnie trzyma się drogi nawet w trakcie pokonywania ciasnych zakrętów - auto płynnie je pokonuje bez nadmiernego przechylania się na boki.
-
Wnętrze:
Kwestia gustu, a o gustach się nie dyskutuje :-))) Z tego co zdążyłem zauważyć, design wnętrza wzbudza skrajne opinie: od ciasnego, mało komfortowego po przestronne i przyjazne dla użytkownika. Moje odczucia są następujące: plastyki/tapicerka materiałowa miłe w dotyku, choć po prawie 2-ch latach użytkowania auta (a dbam o nie) zaczynam słyszeć podczas jazdy po nierównościach pierwsze skrzypienia. Kokpit trochę kosmiczny, ale to mi się w nim właśnie podoba :-))) Trochę mało miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Najgorszą ocenę w moich oczach zyskuje bagażnik i to nie ze względu na pojemność w aucie typu kombi, tylko ze względu na jakość zastosowanych w nim materiałów (a posiadam auto w wersji TITANIUM). Przy zakupie Forda miałem możliwość porównania go z KIA Ceed Kombi i muszę przyznać, że zastosowane w KIA rozwiązania aranżacji przestrzeni bagażowej oraz mnogość schowków pod wykładziną bagażnika, zrobiła na mnie wielkie wrażenie - tu Ford mógłby wziąć przykład z Koreańczyka.
-
Komfort jazdy:
Auto jest doskonale wyciszone, posiada fotele dla kierowcy i pasażera w wersji sportowej, dodatkowo podgrzewane (tzw. pakiet zimowy). Tak jak wyżej wspomniałem posiada doskonałe właściwości trakcyjne oraz dynamiczny silnik 1.6 Ecoboost o mocy 150KM. Te wszystkie w/w cechy sprawiają, że przyjemnie się nim podróżuje.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 9.3l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 8.2l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7.7l/100km |
Zalety i Wady
- Sportowa sylwetka
- doskonały dynamiczny silnik
- moim zdaniem rozsądny stosunek jakości do ceny
- jak na razie rozsądne koszty utrzymania samochodu
- kiepskie materiały zastosowane w bagażniku
- mało miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu
- 2 usterki w okresie gwarancyjnym:
- 1. wymiana akumulatora (nie działający system START-STOP);
- 2. wymiana maglownicy (słyszane stuki w przednim zawieszeniu na nierównościach przy V<20km/h.