Mazda 6
II
Kombi
2.0 CD
21-03-2013 ,
Jarek P.
Podsumowanie: Jak dotychczas ( 2.5 roku / 48 000 km ) ocena bardzo dobra, auto produkowane w Japonii co przynjamniej w teorii daje szanse na mniejszą usterkowość. Ergonomiczne wnętrze, chyba najlepsze zawieszenie w klasie D jak na 2010 rok. Silnik dobry, ale przy takim zawieszeniu mógłby być bardziej dynamiczny ( optymalnie 185 km - 2.2 litra ). Świetne audio ze zmieniarką na 6 CD, z odczytem mp3, ze sterowaniem w kierownicy, nawigacja, system monitorowania tyłu pojazdu, dobry zestaw głośnomówiący bluetooth. Trochę utrudnione jest sterowanie parametrami spalania średniego, chwilowego.
Jak dotychczas auto bezusterkowe, trzej moi koledzy mają auta o 1-2 lata starsze i przebiegi do 90 000 km i również nie mieli usterek. Wadą jest że auto nie informuje o tzw. prewencyjnym wypalaniu filtra cz. stałych, ale można się tego domyślić obserwując chwilowe spalanie, jeżeli jest wyższe o ok. 2 litry niż zazwyczaj i przy hamowaniu silnikiem nie spada do zera prawdopodobnie wypala się filtr, najlepiej wówczas kontynuować jazdę aż spalanie spadnie ( niejednokrotnie przez to robiłem dodatkowe 10 km ). Jeżeli podobnież zapali się kontrolka DPF koniecznie należy wypalić fltr ! Auto kupiłem licząc głównie na wieloletnią bezusterkową eksploatację, oczekuje od aut co najmniej 6-7-o letniej pełnej niezawodności, najchętniej 10-o letniej. Z niepokojem czytałem informacje odnośnie usterek diesli takich jak :
- kłopoty ze "smarowaniem" czwartego cylindra, zalepianiem "smoka" przy nieprzestrzeganiu reżimu olejowego, - UWAGA - konieczne używanie oleju Mazda Dexelia.
- o problemach z kołem dwumasowym zwłaszcza przy stałej jeździe z obrotami 1500 obr./min,
- awariach DPF przy stałej jeździe miejskiej,
- przybywaniem oleju przy problemach z wypaleniem DPF o którym nie informuje elektronika, co może skutkować wręcz zalaniem i zniszczeniem silnika - UWAGA - należy okresowo obserwować czy przybywa oleju aby uniknąć drogich usterek.
- cenach części zamiennych ( komplet wtryskiwaczy DENSO - ok. 22 tys PLN ).
- rdzewnienie nadkoli.
Ale jak na razie nic takie nie występuje, a oleju nie przybywa nawet korpelki. Podobnież silniki benzynowe Mazdy są niemal wieczne, na diesle trzeba bardzo uważać.
Jak dotychczas ustaliłem że większość tych usterek podają osoby kupujące auta używane z "zachodu", naiwnie sądzące że przebieg jest poniżej 150-200 tys km. Dodam iż wśród niemałej grupy osób które kupiły auto w salonie istnieje wzorowa ocena niezawodności. Mam nadzieję że się nie zawiodę na niazawodności, bo inaczej zmienię w przyszłości markę.