Volvo S80 II (2006 - teraz) - opinia użytkownika PePi
2012-10-20, PePi
Marka: | Volvo |
---|---|
Model: | S80 |
Generacja: | II (2006 - teraz) |
Rok produkcji: | 2006 |
Przebieg: | 105 tys. km |
Nadwozie: | Sedan |
Silnik: | D3 |
Podsumowanie:
Auto godne polecenia. Minimalizm, brak kolorowych światełek na kokpicie i zbędnych komunikatów. Nie rzuca się w oczy i nie prowokuje innych do wyścigów, ale jak trzeba to jest co przycisnąć. Stabilnie płynie po szosie, wnętrze dobrze wygłuszone, daje poczucie bezpieczeństwa.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Świetne przyspieszenie, automat 6 biegów zmienia biegi zdecydowanie szybciej (<1s) niż można to zrobić ręcznie. Jak trzeba ostro przyspieszyć to robi zrzut nawet o 2 biegi. Choć te automaty nie mają trybu sport więc amatorów ruszania z piskiem mogą nie przekonać. Nieco głośny na biegu jałowym, spodziewałbym się większej kultury pracy silnika, no ale to diesel.
-
Zawieszenie:
Po aucie tej klasy spodziewałbym się lepszego wybierania dziur, drgania przenoszą się na kabinę, choć trzeba przyznać, że odgłosy już nie.
-
Wnętrze:
Klasyka. Jak ktoś lubi szwedzki minimalizm, brak dyskotekowych światełek, stonowane kształty to taki jest właśnie ten samochód. Przy ostrym ruszaniu przy niskich temperaturach zdarza się, że jakiś plastik skrzypnie. Siedzenia mega wygodne. Przy przedniej szybie miły dodatek - uchwyt na bilety parkingowe - drobiazg ale przydatny. Mało schowków jak na tak dużą przestrzeń w kabinie.
-
Komfort jazdy:
To jest krążownik, płynie po szosie, można trzaskać setki kilometrów bez zmęczenia. Układ PTC (Positive Temperature Control) bardzo podnosi komfort zimą - auto w 30sek po odpaleniu zaczyna dawać ciepłe powietrze dzięki elektrycznym grzałkom. Dobry standardowy system audio. Dość głośny na postoju, ale jak zaczniemy przyspieszać poziom głośności pozostaje niezmienny aż tak do 140km/h, potem minimalny wzrost, generalnie auto jest dobrze wyciszone.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 8.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7.2l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6l/100km |
Zalety i Wady
- Super komfortowa limuzyna
- Czujniki parkowania pozwalają podjechać na 20cm
- ciężki i stabilny, niewrażliwy na koleiny
- wielki i kształtny bagażnik
- mało schowków
- sygnalizacja awaryjnego hamowania włącza się jak dla mnie za wcześnie
- brak mocowań w bagażniku np na siatki
- nawigacja w porównaniu z AutoMapą wypada blado