Ford Focus
II
Kombi
1.8 TDCi
09-10-2012 ,
Yoyo667
Podsumowanie: Jeśli chodzi o pytanie o ponowny zakup, to dałem "nie" ze względu na kiepską jakość wykończenia. Poza tym następny samochód nie będzie już turbodieslem. Natomiast nie mogę na ten samochód zbytnio narzekać - mimo przebiegu ma się dobrze, osprzęt silnika jest nadal oryginalny (pompy, wtryski, turbosprężarka), sam silnik jest w stanie idealnym, nie bierze oleju, nie kopci itp. Nigdy nie zawiódł mnie w trasie, w największe mrozy odpala za pierwszym razem itp. Trzeba tylko o niego dbać i nie zaniedbywać czynności serwisowych. Filtr paliwa najlepiej wymienić po każdej zimie, używać oryginalnych filtrów, lać olej spełniający normę Forda (a nie każdy 5W30 spełnia, osobiście wlewam Valvoline Durablend FE 5W30), no i szerokim łukiem omijać prywatne stacje "U Henia". Nie trzeba lać paliw premium (chociaż na np. takim BP Ultimate Diesel silnik pracuje nieco ciszej i kulturalniej), wystarczy zwykły ON, nawet z Neste A24. Także polecam ten samochód, pod warunkiem że jest z pewnego źródła i z oryginalnym przebiegiem. W Niemczech widziałem te Focusy z tym silnikiem z przebiegami rzędu 300-350 tysięcy kilometrów, i uważam że jest to wynik jak najbardziej osiągalny. W razie dokładniejszych pytań służę pomocą - mój email to [email protected]