Hyundai Tucson III (2015 - teraz) - opinia użytkownika Mario
2019-02-22, Mario
Marka: | Hyundai |
---|---|
Model: | Tucson |
Generacja: | III (2015 - teraz) |
Rok produkcji: | 2018 |
Przebieg: | 56 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | Tucson 2.0 CRDi |
Podsumowanie:
Swietne auto ale ... zakup trzeba przemyslec. Zeby sie nim cieszyc to warto miec ogrzewany garaz i korzystac z niego glownie na trasach. Przy -10 start spod chmurki i 4 km w miescie, pare swiatel dwie wysadki dzieciakow i zejscie ponizej 18l/100 km to juz osiagniecie, latem taka sama trasa to ok. 9 l/100 km, natomiast przy spokojnej jezdzie ok. 120 km/h na S-ce spokojnie mozna zejsc do 6.5l. Przy 180-200km/h na bahnie bierze ok. 10 l. Naped 4x4 powoduje wieksza mase auta co ma wplyw na dynamike i spalanie wiec lepiej go wybrac jak naprawde jest potrzebny. Dwie rzeczy sa denerwujace przy aucie tej klasy : brak podgrzewanej szyby przedniej i parkowanie wycieraczek w strefie gdzie nie dziala nadmuch szyby. Po nocnym marznacym opadzie czlowieka moze rano cos trafic. Projektant chyba zalozyl, ze takie auta to parkuje sie tylko w garazach. I to jedyna rzecz, do ktorej mozna sie przyczepic. A i jeszcze jedno przed zakupem zastanowic sie gdzie sie bedzie serwisowac, roznice w koszcie tego samego przegladu u roznych autoryzowanych dealerow moga sie roznic o polowe - nie wiem czemu ale przy tej marce co drugi to naciagacz z cenami z sufitu.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Zespol napedowy dziala cicho i bardzo precyzyjnie (8 biegow), dobrze reaguje na pedal gazu zwlaszcza w trybie Sport. 185 KM to absolutne minimum do tego auta i tylko diesel, przy automacie i 4x4 to ciezkie auto i musi byc na niskich obrotach wysoki moment obrotowy zeby sie nim w pelni cieszyc. Na minus: gdy silnik jest zimny przy ujemnych temperaturach dopoki sie nie nagrzeje zmienia biegi wysoko przy ok. 2300 obr/min i zapomnij o dynamicznej jezdzie, na plus ze nagrzewa sie bardzo szybko.
-
Zawieszenie:
Perfekcyjne, mimo ze to SUV i ma wysoko srodek ciezkosci mozna szybko i pewnie pokonywac ostre zakrety. Naped 4x4 bajka, 15-20 cm bloto posniegowe i mozna bezpiecznie grzac 100 km/h, niestraszne mu zima ostre podjazdy i zjazdy albo kilkaset metrow polnej nawet mocno zasniezonej czy zabloconej drogi - blokade mostu mozna wlaczac on-line. Trzeba miec swiadomosc. ze to nie jest auto terenowe. Przy starcie zawsze daje czesc mocy na tylna os dzieki czemu ma niezly i pewny start na kazdej nawierzchni.
-
Wnętrze:
Hyundai wyjal inzynierow z WV a designerow z Wloch i to widac, przestronnie i wygodnie, swietny pomysl z wyniesionym nad deska monitorem. Nieco szerokie przednie slupki i troche na to marudzilem ale jak obejrzalem Tucsony i inne SUV-y po dachowaniu to zrozumialem dlaczego. Szybko i precyzyjnie dziala podgrzewanie foteli i kierownicy, klima bez zarzutu. Swietna sprawa jest wentylacja foteli. Deska rozdzielcza dosc minimalistyczna co sie chwali. Widocznosc do tylu slaba ale swietnie sprawdza sie kamera, lusterka nie maja martwej strefy wiec wysoka linia szyb nie przeszkadza. Drobne ale przydatne rzeczy np. plastik z tylu przednich foteli, kto ma male dzieci dobrze wie o co chodzi. Niezbyt duzy bagaznik jak to w SUV-ie.
-
Komfort jazdy:
Bez zarzutu, podrozuje sie wygodnie i przyjemnie, asystenci np. pasa ruchu, tempomat czy system antykolizyjny dzialaja bez zarzutu wiec na autostradzie czy S-ce mozna sie bezstresowo relaksowac. Robilem tak po kilkaset km jednym ciegiem i po wyjsciu z auta czulem sie wypoczety.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 10l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 8.1l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7l/100km |
Zalety i Wady
- Duzy komfort jazdy
- Dynamiczny zespol napedowy
- Wysoka ergonomia wnetrza
- Stosunek cena/jakosc bezkonkurencyjna
- 5 lat nielimitowanej gwarancji
- Bryla auta przyciaga wzrok
- Bardzo wydajne hamulce
- Przeglady co 30 000 km
- Duze spalanie na krotkich trasach w miescie
- Gdy jest zimny pozno zmienia biegi
- Brak opcji podgrzewanej szyby przedniej
- Kosztowne przeglady