Toyota Corolla IX (2001 - 2009) - opinia użytkownika Wienioslaw
2013-02-08, Wienioslaw
Marka: | Toyota |
---|---|
Model: | Corolla |
Generacja: | IX (2001 - 2009) |
Rok produkcji: | 2002 |
Przebieg: | 200 tys. km |
Nadwozie: | Sedan |
Silnik: | 1.4 |
Podsumowanie:
Ocena ogólna to 4.5. Moim zdaniem na tle kompaktów z tego rocznika jeden z lepszych samochodów, jest ekonomiczne, części nie są może tak tanie jak w innych markach i zamienników jest nieco mniej, ale tez nie nalezą do wysokich i ich trwałość (zwłaszcza oryginalnych) jest bardzo dobra. Idealne autko dla kogoś kto szuka niezawodnego i ekonomicznego samochodu. Stylistyka nie porywa, ale auto rekompensuje to czymś innym. Jeśli serwisuje się Corolle zgodnie z zaleceniami producenta to praktycznie eksploatacja ogranicza się do tankowania i serwisowania.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Żadnych problemow czy wycieków po przebiegu 200 tys. do tej pory tylko wymiana oleju co 15 tys.
-
Zawieszenie:
Jest jeszcze oryginalne, na badaniu technicznym żadnych zastrzeżeń. Wiec biorąc pod uwagę nasze drogi można powiedzieć że jest pancerne. Fakt jest wiele aut mających bardziej komfortowe zawieszenie, ale za to mniej trwale.
-
Wnętrze:
Czasem lubi coś zaskrzypieć, zwłaszcza w zimie, ale nie jest to zjawisko na porządku dziennym.
-
Komfort jazdy:
Zawieszenie wytrzymałe, ale na muldach czy nierównych asfaltach nie jest zbyt komfortowo.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 7.4l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6.6l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6.2l/100km |
Zalety i Wady
- Niezawodne auto (przez 200 tys. wymienione tylko łożysko w prawym przednim kole), sprzęgło pierwszy raz wymienione przy 195 tysiacach a tak to tylko oleje + filtry
- Niska utrata wartości
- Oszczędny silnik (oprócz wyżej wymienionych średnich zużyć paliwa, to powiem że na autostradzie utrzymując prędkość 130 - 140 km/h na dystansie 2300 km średnie spalanie wyniosło 6.2 [l/100km]
- Przestronne wnętrze
- Łańcuch rozrządu który faktycznie jest niewymienialny
- Pękające kolektory ssące w silnikach 1.4 benzyna przez co charakterystycznie charczy, ale nie ma wpływu na prace silnika - u mnie pękł przy przebiegu 80 tys km, wiec auto przejechało na pękniętym kolektorze 120 ty km
- Silnik 1.4 benzyna 97 KM, przy prędkości rzędu 120 km/h bardzo głośno pracuje - wręcz wyje, co ciekawe od prędkości 130 km/h zjawisko to ustaje