Toyota RAV 4 II (2000 - 2005) - opinia użytkownika Marti
2017-10-21, Marti
Marka: | Toyota |
---|---|
Model: | RAV 4 |
Generacja: | II (2000 - 2005) |
Rok produkcji: | 2001 |
Przebieg: | 370 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 2.0 |
Podsumowanie:
Ogólnie godny polecenia, trwały i mocny pojazd. Następnym będzie także Toyota RAV4 (choć w zakupie jest nieco droższa niż inne marki). Warto dać więcej, to się zwraca później, w użytkowaniu. Oprócz samych zalet są i wady (małe wady): Pojazd nie na duże szybkości. Głównie dla kogoś kto przykładowo jeździ 80-120 w trasie/ Po wyżej 120 km/h zaczyna "skakać jak piłeczka" na jezdni i troszkę głośniejszy. Świetnie się jeździ po mieście i w terenie. ma niesamowitego tzw. kopa przez co wydaje się bezpieczny! Polecam (mimo wszystko) do benzyny (2 litry) instalację LPG. Z tym ze wraz z dozowaniem lubryfikatora (sprytne cudo chroniące silnik). Nie trzeba w tedy martwić się o rutynowe wypalanie i regulacje zaworów. Takie małe cudo do instalacji LPG, a dużo daje komfortu użytkowania i bezpieczeństwa. Dałbym Rav-ce 6 z plusem (w skali od 1-6) ale za prostotę i brak bajerów dam uczciwe 5+. Jak dołożą w następnej bajery (np: wysuwane z deski miejsca na kubki a nie stałe, składane podłokietniki z obydwu stron siedzenia.. itp cuda) które by mogły być dałbym 6 ;-) Auto niesamowicie trwałe, solidne i niezawodne. Jak się dba daje i odwdzięcza z nawiązką przez całe długie lata! Pozdrawiam M./ Gds-k
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Bardzo elastyczny silnik Niesamowicie odporny na głupawkę i ciężkie warunki, trwały silnik Trzeba dbać o filtr powietrza czyszcząc go często bo silnik (przepływomierz) jest wrażliwy na zmiany. Jak jest bardzo zabrudzony zaczyna nieco więcej palić. Silnik benzynowy w Rav4 dużo wybacza ale bez przegięć, olej proponuję maks. co 15-20 tys.km! Na oleju nie oszczędzać! Lubi olej Mobil1 5W50. Jak się dba o silni odwdzięcza się w ciężkiej pracy w terenie, aż miło patrzeć :-) To cieszy!
-
Zawieszenie:
Nie mam zastrzeżeń. Może z wyjątkiem tańszych łączników stabilizatora. Lepiej brać wzmocnione na blokach, dłużej służą!
-
Wnętrze:
Dość proste wnętrza i spartańskie w porównaniu do tych najnowszych SUV-ów, ale w końcu to auto z początku lat 2000-cznych ;-) Po za tym, czy to najważniejsze?
-
Komfort jazdy:
SUPER! Po za tym, że przy dużej szybkości (120-140 km/h) odczuwalny szum, a przy nierównej drodze przy tej szybkości skacze jak piłeczka zawieszenie ma w porządku. W końcu to SUV 4x4, a nie limuzyna ;-) Coś za coś....
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 10l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 8l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7l/100km |
Zalety i Wady
- trwały
- mocny
- niezwodny
- dość prosty
- nie koroduje
- wszechstronny
- dość ładny wygląd
- zwarty
- idiotoodporny
- cena zakupu troszkę wysoka
- mało bajerów