Volvo XC90 II (2015 - teraz) - opinia użytkownika Adam
2018-10-23, Adam
Marka: | Volvo |
---|---|
Model: | XC90 |
Generacja: | II (2015 - teraz) |
Rok produkcji: | 2017 |
Przebieg: | 30 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | XC 90 D5 AWD |
Podsumowanie:
Można się zastanawiać jak się lubi Volvo.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Skrzynia działa słabo w stosunku do skrzyń ZF z BMW. Silnik D5 jest bardzo wysilony jak na pojemność 2L jęczy z wysyiłku podczas wyprzedania
-
Zawieszenie:
Zawieszenie pneumatyczne nie oferuje takiego komforu jaki bym się spodziewał po pneumatyce. Nie zbliża sie do tego co oferuje nowe Audi Q7 i Tuareq. Nie radzi sobie z krótkimi poprzecznymi nierównościami, do kabiny dochodzą nieprzyjemne odgłosy.
-
Wnętrze:
Wnętrze jest przestronne dobrze wykończone. Minus za tablet w konsoli, aby coś zmienić trzeba oderwać wzrok od drogi, chyba dlatego producent zastoswał system autonomicznego hamowania. Łatwo coś przegapić zmieniając temperaturę na wyświetlaczu.
-
Komfort jazdy:
Samochód dosyć głośny, a wysilone silniki skutecznie odbierają przyjemność z jazdy.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 9.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 9l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 8.5l/100km |
Zalety i Wady
- Ładne wnętrze
- Dobra widoczność
- Dobre materiały
- 7 miejsc +koło zapasowe+ pneumatyka
- Dobra jakość zastosowanych wyświetlaczy
- Niskie spalanie jak na rozmiary auta
- Dobry opcjonalny system audio B&W
- Mimo gabarytów auto prowadzi się b.dobrze
- Rewelacyjne ledowe światła adaptacyjne
- Słabe, głośne silniki
- Słaby automat Assin
- Denerwujący teblecik
- Zawieszenie pneumatyczne, nie tak komfortowe jakby się chciało
- Wysoka cena jak na auto z 4 cylindrowym silnikiem
- Brak ładowarki indukyjnej, nie ma jej w opcji
- Nieintuicyjne sterowanie z kierownicy
- System sterowania multimediami, nie jest to wzór w klasie
- Mało wejść USB